Kirjoittaja Aihe: Ongelmia Evolutionin sähköpostin kanssa (RATKAISTU)  (Luettu 1488 kertaa)

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Minulla on ongelmia Evolutionin sähköpostin kanssa. Lähettämäni posti ei mene aina perille. Ja vaikka olisin lähettänyt sen, se ei aina näy "Lähetetyt" kansiossa. Minulla oli yksi tärkeä posti, jonka tiesin lähettäneeni, mutta en löytänyt sitä mistään. Lähetin sen uudelleen Thunderbirdillä, koska Evolutionissa tallentamani sähköpostit olivat kadonneet. Asetuksissa palvelin on imap. Löysin ne kyllä palvelimen webmailista, mutta en sähköpostiohjelmastani.
Thunderbird on aina toiminut sähköpostin osalta ilman sen suurempia ongelmia, mutta Evolution olisi kätevä, koska siinä on kalenteri, jossa näkyvät Googlen kalenteriin tekemäni merkkaukset. Välillä Evolution on tosinn toiminut oikein hyvin, mutta en oikein pysty luottamaan siihen.
« Viimeksi muokattu: 04.04.21 - klo:11.56 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Ongelmia Evolutionin sähköpostin kanssa
« Vastaus #1 : 02.04.21 - klo:14.47 »
Olen nyt tarkastanut molemmissa koneissani Lenovo Kubuntu 20.04 ja HP Ubuntu 20.04 postiohjelmat.
Thunderbird näyttää molemmissa samalla tavalla saapuvat ja lähetetyt postit. Sen sijaan HP:ssa Evolution ja Thunderbird näyttävät postin samalla tavalla niin lähetettyjen kansiossa kuin saapuneissa.
Evolution on kätevä siitä syystä, että siinä on mukana kalenteri ja tarvittaessa myös tehtävät. Ilmeisesti minun on Lenovossa käytettävä vain Thunderbirdia. Iroonista asiassa on, että kaksi eri mutta kuitenkin Ubuntu-pohjaista linux-versiota eivät pysty siis ainakaan minulla näyttämään samalla tavalla postia.

Thunderbird toimii sekä Windowsissa että Linuxissa. Ehkä se toimii myös Macissa, en tiedä.

AimoE

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 02.04.21 - klo:15.40 »
Onhan myöskin Thuderbirdissa kalenteri ja tehtävät. Mieluummin minä niitä käytän TB:n kuin Evolutionin kanssa. Enen piit Lightning -laajennus asentaa erikseen, mutta se on jo pitkään tullut TB:n perusasennuksessa mukana.  Vain jos olet asentanut TB:n hyvin kauan sitten siitä ehkä saattaisi puuttua Lightning eli kalenteri, mutta enpä tiedä.

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 02.04.21 - klo:19.58 »
En ollut huomannut tuota. Siinä on todella aivan hyvä kalenteri, mutta kuinka ongelmallista on synkronoidan siihen Google kalenteri tai paremminkin kaksi kalenteria, minun ja vaimoni? Evolutionissa se onnistui molemmissa koneissani, mutta miten on Thunderbirdissä.
Olen valinnut Google kalenterin, koska se toimii myös meidän molempien android puhelimissa.

AimoE

• Käyttäjä
    • Profiili

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 03.04.21 - klo:11.29 »
Kiitos paljon. Latasin linkistä "Provider for Gogle..." tiedoston. Kun käynnistin Firefoxin huomasin, että Lisäosat sivulta saattoi ladata samannimisen tiedoston. En ole varma oliko se lataamani, vai oliko se jo Thunderbirdissä. Joka tapauksessa asennettuani sen, se toimi täydelliseti ja tuntui erittäin helppokäyttöiseltä.

Periaatteessa olisin voinut käyttää Ubuntun oletussovellusta, joka toimi tässä koneessa hyvin, mutta uskon kuitenkin pitäytyväni Thunderbirdissä, joka on minulle sähköpostin osalta vaha tuttu.

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 04.04.21 - klo:11.23 »
Kirjoitin ensin:"Innostuin hieman liian aikaisin. Minun Google kalenterini toimii hyvin Thunderbirdissä, mutta vaimoni kalenteria en saa siinä näkyviin."

Lopulta huomasin, että olin muistanut hieman väärin hänen sähköpostiosoitteensa. Nyt tarvitsemani kalenterit toimivat.
« Viimeksi muokattu: 04.04.21 - klo:11.55 kirjoittanut Pontus12 »