Kirjoittaja Aihe: MP-Bios bug?  (Luettu 2318 kertaa)

Petu

• Käyttäjä
    • Profiili
MP-Bios bug?
« : 20.09.06 - klo:21.21 »
Mulla on Asus M2NPV-MX emolevy ja sen kanssa Ubuntu-server asennus levy ei suostu käynnistymään ja desk-top levyn bootissa tulee myös seuraava virhe:
 ..MP-BIOS bug: 8254 timer not connected to IO-APIC

Serverin bootti menee kernel paniciin ja tyssää tähän.

Osaiskos joku neuvoa, mistä päin asiaa voisi alkaa tonkimaan ja onko kyseessä mun emon kovo vika vai tosiaan joku softavirhe? Ja onko se virhe emon biossissa vai linuxissa.

Virhe tulee siis sen jälkeen kun kernel on purettu ja sitä aletaan boottaamaan.

Servri versio antoi ohjeeksi koittaa bootata optiolla apic=debug tai noapic. Mitenkäs sellainen tehdään?

Juhhe1

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: MP-Bios bug?
« Vastaus #1 : 20.09.06 - klo:21.31 »
Mulla on Asus M2NPV-MX emolevy ja sen kanssa Ubuntu-server asennus levy ei suostu käynnistymään ja desk-top levyn bootissa tulee myös seuraava virhe:
 ..MP-BIOS bug: 8254 timer not connected to IO-APIC

Serverin bootti menee kernel paniciin ja tyssää tähän.

Osaiskos joku neuvoa, mistä päin asiaa voisi alkaa tonkimaan ja onko kyseessä mun emon kovo vika vai tosiaan joku softavirhe? Ja onko se virhe emon biossissa vai linuxissa.

Virhe tulee siis sen jälkeen kun kernel on purettu ja sitä aletaan boottaamaan.

Servri versio antoi ohjeeksi koittaa bootata optiolla apic=debug tai noapic. Mitenkäs sellainen tehdään?

Siinä alussa painettiin muistaakseni jotain funktio näppäintä (oisko ollu f6) ja sitten vaan kirjoitat siihen esim noapic ja pamautat entteriä ja toivot että toimii :)

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle