Olen käyttänyt RSS-syötteitä vain ja ainoastaan Firefoxin Live Bookmarks -ominaisuuden avulla. Joskus aikoinaan kokeilin muutamaa lukijaa, enkä yhtään tykännyt. Nyt huomaan että monilla saitreilla (ulkomailla, ei Suomessa) on lakattu tarjoamasta RSS-syötteitä, ja kun ihmettelen asiaa, minulle vastataan että RSS on kuollut. Mutta eihän RSS ole kuollut vaan jotkut RSS-syötteenlukijat, joita kukaan ei enää käytä. Live Bookmarks ei ole kuollut. Joudunkin kysymään, onko Live Bookmarksin rinnalla käytössä vielä muita lukijaohjelmia joita vielä oikeasti käytetään? Vai katsotaanko standardi jotenkin vanhentuneeksi ja hankalaksi noudattaa? Vai mikä on syy RSS:n välttelyyn?
Jos muita RSS-lukijoita on, haluaisin nhädä minkälaiselta syöte näyttää. Suomessa esimerkiksi Yle on alkanut näyttää sarjasta vain jakson nimen syötteen nimessä, kun minua kiinnostaisi enemmän sarjan nimi ja esityspäivä. Haluaisin ymmärtää minkälaisen RSS-lukijan käyttäjää pelkän jakson nimen näyttäminen palvelee. Minua se ei palvele yhtään.