Kirjoittaja Aihe: Compaq Evo N620c näyttis ongelmia...  (Luettu 1995 kertaa)

stempler

• Käyttäjä
    • Profiili
Compaq Evo N620c näyttis ongelmia...
« : 11.09.06 - klo:17.02 »
Hei taas olis tälläinen aloittelija joka kyselee "tyhmiä" kysymyksiä.

Olen kokeillut asennella yllä mainittuun läppäriin kovalla kyytillä Ubuntun 5.10 versiota ja saanut muutoin kaikin puolin sen toimimaankin siinä vaan ongelmaksi on muodostunut näytönohjain. Jos koneeni on ollut "idle-tilassa" pitkään, näyttö menee aivan sekaisin ja siihen tulee ikäänkuin varjokuvia ja poikittais viivoja viivat katoavat kyllä bootin jälkeen mutta tuo on aika kiusallinen ilmiö muuten niin hienosti pelittävässä käyttiksessä. Näytönohjain on ATI Mobility Radeon 7500. Nyt JOUDUN käyttämään winkkaria koska en ole saanut oikein apuja ongelmaani

Jospa joku voisi auttaa minua ongelmani kanssa koska aion tänään kokeilla asentaa jälleen kerran ubuntun mutta nyt dapperin

tuke81

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Compaq Evo N620c näyttis ongelmia...
« Vastaus #1 : 11.09.06 - klo:17.20 »
Muistaakseni dapperiin tuli jotain uusia ominaisuuksia tuon lepotilan osalta, joten kyllä se aika varmasti toimii paremmin kuin breezyssä, mutta onko se täydellinen siihen en osaa vastata enkä voi näitä kokeila koska en omista kannettavaa. Ati ei ole kyllä ihan parhaiten tuettu atin suunnalta, mutta kyllä sen avoimet ajurit pitäisi hyvin toimia ja mitä tulee tuohon lepotilaan niin tuolla on aika hyvä artikkeli, jos englanti ei ole ongelma.
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

stempler

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Compaq Evo N620c näyttis ongelmia...
« Vastaus #2 : 15.09.06 - klo:12.18 »
Okei, no nyt ei enää näyttö jää jumiin kun kone on ollut kauan idlenä, mutta ainahan löytyy lisää ongelmia ja pääsääntöisesti tuon Radeon 7500 takia.
Olisi pakottava tarve saada TV-out ja ulkoinen-näyttö toimimaan niinkuin vinkkarissakin (Fn+F4 nappia painelemalla) olen käytännön syistä vailla tätä ominaisuutta, vaan kun ei osaa niin ei osaa... olisikohan tähän jotain apuja.