Operan selain tarjoaa yhdellä klikkauksella VPN-yhteyden. Yhteys näköjään ainakin minulla Suomesta muodostuu aina yhden ja saman hollantilaiselta näyttävän palvelimen kautta.
Ja hyvin usein, mutta ei aina myös yhden ja saman numerosarjan alle.
Esim. 185.137.19.129. Luultavasti tuon lisäksi tarkennuksena on vielä jotain alanumeroita ja rivejä.
Kuinkahan turvallista on käyttää tuollaista esim. pankkiyhteyksien tms. kanssa? Pikaisella googletuksella ei selvinnyt kyseisen ip:n tietoja.
Jos oikeasti haluaisi pimittää jälkensä mistä hyvänsä syystä, niin ettei viranomaiset pääse perille henkilöllisyydestäni, luulisin Tor-palvelun olevan ainakin vahvempi suojauksen suhteen?
Ja niille kauhistelijoille, jotka heti kyselevät, että miksi pitää salausta käyttää ollenkaan, tai muuten vain luulevat, että olen menossa tai tulossa Syyriasta tai sitten suunnittelemassa jotain muuta laitonta toimintaa, niin voin rauhoitukseksi kertoa, että olen liikkeellä pelkästä uteliaisuudesta ja tiedonhalusta, koska tällaisia palveluitakin tarjotaan. Tai sitten kyse tulevaisuuteen varautumisesta, koska eihän voi tietää nykyisessä maailmanpoliittisessa tilanteessa, mikä joskus voi olla hyödyllistä käytäntöä.
Onko noilla palveluilla oikeasti jotain käyttöä ja hyötyä tai sitten haittaa?