Kirjoittaja Aihe: Skype ja sisäine mikrofoni  (Luettu 5970 kertaa)

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Skype ja sisäine mikrofoni
« : 14.04.16 - klo:11.37 »
Olen monen version ajan odotellut, että koska Ubuntussa saa Skypen äänen toimimaan sisäisen mikrofonin kautta. Tähän asti olen joutunut käyttämään usb-puhelinta. Testi puhelun ääni toimii moitteettomasti samoin kuva, mutta kun itsed yritän puhua, niin ei mitään. Aikanaan kokeilin myös Alsaa, mutta sekääån ei auttanut. Nyt käytän Ubuntun versiota 15.10 ja kohta on seuraava tulossa, mutta voiko Skypeä käyttää jatkossa ilman lisälaitteita. En käytä sitä kovin usein, mutta nyt en edes muista, missä usb-puhelimeni on. Mitkä astukset minun pitäisi laittaa, että sisäinen mikrofon toimisi?

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Skype ja sisäine mikrofoni
« Vastaus #1 : 14.04.16 - klo:11.56 »
Olen monen version ajan odotellut, että koska Ubuntussa saa Skypen äänen toimimaan sisäisen mikrofonin kautta.

Yleisesti Ubuntussa sisäinen mikrofoni toimii Skypessä. Jos ei toimi, kyseessä voi olla PulseAudion/Alsan asetuksiin tai äänipiirin ajuriin liittyvä ongelma.

Toimiiko sisäinen mikrofoni normaalisti muilla Pulseaudioon kytkeytyvillä, ääntä kaappaavilla ohjelmilla? Esimerkiksi Audio Recorder on hyvä testaukseen: https://launchpad.net/~audio-recorder/+archive/ubuntu/ppa
« Viimeksi muokattu: 14.04.16 - klo:11.59 kirjoittanut nm »

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 14.04.16 - klo:16.31 »
Koneeni ei hyväksynyt tuota ppaata, mutta avasin toisen nauhoitusohjelman, joka teki kyllä ogg-tiedoston, mutta mitään ääntä ei kuulunut. Avasin sen monella ohjelmalla, eikä edes Audacitystä kuulunut mitään ääntä. Ohjelma jota käytin, oli vain "Ohjelma äännen tallennukseen". Muuten ääni toimii hyvin, nauhoitus vain ei pelaa.

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 14.04.16 - klo:19.21 »
Mene asetuksiin: Järjestelmäasetukset -> Ääni -> Sisääntulo
Liikkuuko sisäisen mikrofonin äänistystasomittari lainkaan, jos puhut tai koputat mikrofonia? Eihän vaimennus ole päällä?

Mitä amixer kertoo päätteessä:

Koodia: [Valitse]
amixer

petmaat

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 04.06.16 - klo:20.50 »
Lainatakseni samaa ketjua, niin itse painiskellut samanmoisen ongelman kanssa. Lenovoon asentui 12.04 skype suoraan (käytössä 14.04) ja kaikki toimii normaalisti. Kone missä ongelmia on Packard Bell ZH7, missä ei microfonia saa toimimaan skypen kanssa sitten millään.

Olen yrittänyt googlen avustuksella ulkomaisilta sivustoilta saada ratkaisua ongelmaan, muttei sitten millään toimi. Audacity tallentaa ääntä (alsa/dmix)

Olisin todella kiitollinen neuvoista.

petmaat

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 04.06.16 - klo:21.37 »
Vastaampa itse itselleni.. Sisäisen mikrofonin toisen kanavan (vasen) alkoi mikrofoni mystisesti toimia.

matsukan

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 04.06.16 - klo:23.37 »
 Onko sinulla mahdollisesti mono mikrofoni ? 
« Viimeksi muokattu: 04.06.16 - klo:23.38 kirjoittanut syrtek66 »
Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

petmaat

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 05.06.16 - klo:08.53 »
Onko sinulla mahdollisesti mono mikrofoni ?
Vanha epäilys on että jostain syystä olisi parillinen määrä, tai sitten ei ole. Toisessa läppärissä ei ole kuin mikrofoni input ja sille ainoastaan yksi säätö. Tässä Packard Bellissa useampi ja vas/oik säädöt.