Minulla tuli hieman enemmän ongelmia, mutta nyt kun nekin on ratkottu, ne varmaan sopivat saman otsikon alle.
Ensimmäistä kertaa plugin-asennus ei jäänyt mihinkään jumiin, mutta kun yritin langattoman yhteyden määrittelyä, tuli uusi ongelma. Ikkuna "HP SmartInstall/Mass sotage Disabler" ilmoitti että "Smart Install Device(s) Detected" ja että "Smart Install is enabled in "HP LaserJet Professional P 112w device(s). Do you want to download and disable smart install to perform device functionalities?"
Mun piti hakea netistä että mikä ihme juttu tää nyt on, ja löysin
selityksen. Sivulla sanotaan että homma koskee kaikkia hplip-versioita, mutta tää oli kyllä eka kerta kun mulle tuli eteen. No hyväksyin ehdotuksen, mutta toimenpide kaatui.
Latasin em. sivulla mainitun työkalun ja yritin käsin sitä ajaa:
$ sh SmartInstallDisable-Tool.run
Creating directory SmartInstallDisable-Tool
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing Smart Install Disable Utility Self Extracting Archive...........
[SMART INSTALL DISABLE UTILITY]
Libusb package is not installed. Please install the libusb-1.0/libusb-0.1 package from the package manager and re-run this script
Molemmat versiot kirjastosta on kuitenkin asennettuna jo valmiiksi. Asensin sitten paketin libusb-1.0-0-dev, ja sehän tepsi. Sain SmartInstallDisable-Toolin ajetuksi, ja loput ongelmat oli sitten sen vaan tyylisiä että välillä piti välillä kirjautua kokonaan ulos ja takaisin sisään.
Ihmetyttää melkoisesti miksi asennus on joka kerta niin takkuista, mutta oli tää kuitenkin helpoin tähänastisista.