Kirjoittaja Aihe: vmware win ja wlan  (Luettu 2749 kertaa)

minä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
vmware win ja wlan
« : 29.08.06 - klo:09.55 »
1. Saako vmwarella toimimaan OEM windowsin
2,3,4 ovat jos OEM windows asentuu
2. saako vmwarella asennetussa windowsissa toimimaan 3d näytönohjaimen ATI mobility radeon x1400, langattoman /langallisen verkon, äänet ja kaikki muutkin laitteet drivers & utility cdn avulla
3. Tarvitseeko vmwarella ajettava windows tietoturva softaa
4. Asennuksen jälkeen, toimiiko windows niin kuin se olisi asennettu omalle kovalevy osiolle
5. Miten saa asennettua
     A) Intelin wlan ajurit laitteelle 3945ABG, intelin sivuilta löytyy ajurit ja paketista ohje mutta ohjeesta ei oikein saa selvää miten asennus tapahtuu
     B) Miten asennuksen jälkeen saan WPA tuen toimimaan   
EDIT: Voiko vmwarella käyttää oikeaa win asennusta ettei tarvitse käynnistää aina konetta uudestaan
« Viimeksi muokattu: 29.08.06 - klo:10.13 kirjoittanut minä »

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1845
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: vmware win ja wlan
« Vastaus #1 : 29.08.06 - klo:10.07 »
1. saa
2. 3D tuki on vielä beta asteella ja sen toimimisen varaan en itse hirveästi laskisi
3. tietenkin tarvii
4. kyllä vaan, eihän sitä muualle pysty asentamaankaan
5. en osaa sanoa


Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Re: vmware win ja wlan
« Vastaus #2 : 29.08.06 - klo:11.54 »
Voiko vmwarella käyttää oikeaa win asennusta ettei tarvitse käynnistää aina konetta uudestaan

Itse asensin kokeilumielessä läppärin mukana tulleen XP Pro:n QEMUun, mikä on GPL-vaihtoehto VMWarelle. Katso kuvakaappaukset.

http://www.arkki.info/howto/Qemu_WinXP/

Otin XP Pro:n pois, koska se vie 4 Gt turhaa tilaa, enkä jaksanut aktivoida sitä.

Jäljelle jäi kuvasarja aiheesta "Virtuaaliset käyttöjärjestelmät Linuxissa - Qemu ja WinXP".

Erityisesti kuva 15 on hyvä - ääni kulkee läpi virtuaalisten maailmoiden.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: vmware win ja wlan
« Vastaus #3 : 29.08.06 - klo:16.11 »
5. Tosta wlanista sen verran, ettei sitä tarvi mitenkään viritellä, vmware luo guest-OSia varten virtuaalisen verkkoliitännän, joko sillattuna tai natattuna ihan oman valintasi mukaan. Eli rautapuoli menee isännän tuen mukaan ja vmware tarjoaa vieraalle virtuaalisen hardiksen.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

minä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Re: vmware win ja wlan
« Vastaus #4 : 29.08.06 - klo:16.22 »
Eli WLAN ei toimi linuxillakaan, verkkohallinnassa lukee vaan eth1 langaton verkko on aktiivinen ja pääsen muuttamaan säätöjä mutta ei anna WPA salausta enkä osaa koffata wpa_supplicanttia
Pystyykö näillä ohjelmilla emuloimaan jo olemassa olevaa win asennusta eli kun käynnistän ohjelman niin näen jo asennetun grubin ja siellä olisi jo valmiina win xp ja ubuntu
Mitä komentoja tarvitsen QEMU:un jotta Win xp asennuksen saa päälle ja minne asennus luo virtuaali kansion ja muokkaantuuko osion koko automaattisesti jos emuloitu windows lisä tilaa tarvitsee ja mitä komentoja XP:n päälle laittamiseen tarvitaan
« Viimeksi muokattu: 29.08.06 - klo:16.29 kirjoittanut minä »

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Re: vmware win ja wlan
« Vastaus #5 : 29.08.06 - klo:16.45 »
Mitä komentoja tarvitsen QEMU:un jotta Win xp asennuksen saa päälle ja minne asennus luo virtuaali kansion ja muokkaantuuko osion koko automaattisesti jos emuloitu windows lisä tilaa tarvitsee ja mitä komentoja XP:n päälle laittamiseen tarvitaan

Mielestäni Qemu on helpompi pistää pystyyn kuin Xen, mutta kummatkin ovat aika vaativia. Jos sinulla on todellista tarvetta virtuaalikoneelle, niin opettele koko prosessi alusta loppuun asti.

Olen myös sitä mieltä, että työpöytä-työpöydällä ei ole se, mitä virtuaalikoneilla haetaan. Ne on tarkoitettu raskaan palvelin-raudan tehokkaaseen käyttöön.

Läppärin yhdellä gigalla, joka jaetaan puoliksi, Win XP oli inhottavan tahmea. Ei sitä huvikseen käytä. Mutta jos on pakko, niin...

Dapperissa ei ole qemu ei ole ihan se viimeisin, joten ne kannattaa kummatkin (qemu ja kqemu) rakentaa lähdekoodista.

Ohjeet löydät Ubutun Wikistä.

https://wiki.ubuntu.com/DapperQemuInstall

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

minä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Re: vmware win ja wlan
« Vastaus #6 : 30.08.06 - klo:17.51 »
Mitäs kirjotan disk image kohtaan jos asennan win xp:n .
eli mitä teen tuolla boot jutulla kun siinä lukee: qemu -boot d -cdrom dapper-install-i386.iso -m 256 -hda dapper.img eli teenkö win xp:n asennus cdstä imagen ja tuon dapper.img tekstin muutan esim winxp.img , silloin tuo toimisi siitä eteenpäin graafisesti ikkunassa, eli koodi olisi ilman parametrien muutoksia: qemu -boot d -cdrom winxp.iso -m 256 -hda xp.img, tai muuta vastaavaa esim joku asennus tiedosto cd:ltä
ja asennuksen jälkeen käyttö:  qemu -boot c -m 256 -hda dapper.img , dapper.img:in  muutan sitten tekemäkseni winxp.img tiedostoksi, vai tarvitseeko muuttaa muitakin parametrejä (myös ensimmäisesä eli asennuksessa) .ilman parametrien muutoksia:
qemu -boot c -m 256 -hda winxp.img
miten laite tunnistaa osioinnin vai emuloiko tuo qemu osioinnin sillä tavalla että osio lajenee automaattisesti ja osiointi tapahtuu tuohon tiedostoon ja asennus "osioisi tiedoston" niin että deletellä lähtisi vain tuo asennus tiedosto. :asennuksessa lukee esim 10 gt vapaata tilaa, niin se tila on siinä tiedostossa eikä fyysisesti kovalevyllä. eli qemulla pitäisi olla joku kansio jossa image on
 
Pystyykö tuolla qemulla tai kqemulla hyödyntämään intel core duo prosessoreja siten että oikea käyttöjärjestelmä pyörisi toisella ja emuloitu toisella ytimellä.

laajentaako qemu emuloidun käyttiksen tilaa automaattisesti vai määritetäänkö se erikseen päätteellä

WLANista vielä että saako NDISWrapperilla toimimaan wlan laitteita myös .sys ja .dll tiedostoista vai onko ainua tiedosto pääte .inf

ymmärrykseni mukaan verkonkin ja muut laitteet saa toimimaan kqemulla vai joudunko asentamaan jotain muutakin esim patcheja .
Kun luin niin Asmo Koskinen oli kirjoittanut että xp oli 512 mb muistilla hidas niin eikös esim prossu vaikuta nopeuteen ja ubuntu taitaa pyöriä jos ottaa xp:lle esim 768mb jolloin ubuntulle jää vielä noin 256 mb jolla ubuntu pyörii yhtä hyvin kuin 1g + swap 2gb

Anteeksi mutta teksti on vähän sekavaa
« Viimeksi muokattu: 30.08.06 - klo:18.06 kirjoittanut minä »