Ensiksi en tiedä onko sopiva paikka aiheelle ja toiseksi käytössä on Debian (KDE). Tuskin se jakelusta on riippuvaa.
Eli sellainen juttu, että minulla on käytössä 3Tb kiintolevy multimedia käyttölevynä ja sinne ilmestyy päivittäin tietoa. Varmuuskopiolevy on kans 3Tb ja olen käsin sinne siirrellyt tavaraa sitä mukaa kun uutta on tullut. Dolphin:en kautta.
Olisko ja on varmaan jokin helpompikin menetelmä? Scripti vaikka joka nuuskii onko olemassa ja kopioi uudet tiedostot tarvittaessa. En pelkää päätettä, joten sen ei tartte olla graafinen prosessi, mutta toki ihan tervetullut.
Käsi oon ja noob, mutta mielellään opettelen uutta ja laitan Ylös tekstieditorilla käytetympiä käskyjä.
Kumpikin kovalevyt ovat sisäisiä, SATA vaylään liitettäviä. Tuo BackUP olis takoitus pistää USB-liitäntään, kunhan kotelon saan.
Joten hakusesa olis systeemiä, joka tutkii onko tiedostot toisella levyllä ja kopioi ne tarvittaessa sinne. Käskystä siis. Ei automaattisesti. Nytkään tuo Backup levy ei ole koneessa kiinni.