Kirjoittaja Aihe: Audacity ei toista ääntä ja jumiutuu samalla. Nauhoitus toimii  (Luettu 2381 kertaa)

OlaviP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Sain Audacityn kaappaamaan ääntä. Kaapatun äänen vieminen tiedostoonkin onnistuu. Kun yritän kuunnella Audacitylla itsellään kaapattua ääntä, kuuluu epämääräistä rahinaa ja ohjelma jumiutuu. Tällöin on toistossa valinta pulse tai default päällä. Kun vaihdan toistoon valinnan HDA Intel PCH: HDM, Ohjelma ei jumiudu, mutta mitään ääntä ei tule ulos. Koneeni on HP Pavillion läppäri, Koneeseen olen asentanut Ubuntu 14.04. Aktiivikaiuttimet on liitetty koneen kuulokeliitäntään. Voisiko joku auttaa minua?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16281
    • Profiili
Toimiiko äänentoisto muilla ohjelmilla normaalisti?

Audacityn wikissä todetaan PulseAudio-tuesta seuraavaa:

Lainaus
Audacity can freeze using PulseAudio if playback or recording are started or stopped very rapidly or frequently. Playback can also occasionally be distorted or excessively fast. Patches are welcomed to improve our PulseAudio support. Meantime a reported workaround for freezes or poor playback is to launch Audacity from the terminal with the following command:

Koodia: [Valitse]
env PULSE_LATENCY_MSEC=30 audacity

Eli tuota käynnistyskomentoa voisi kokeilla päätteessä.


Kun vaihdan toistoon valinnan HDA Intel PCH: HDM, Ohjelma ei jumiudu, mutta mitään ääntä ei tule ulos. Koneeni on HP Pavillion läppäri, Koneeseen olen asentanut Ubuntu 14.04. Aktiivikaiuttimet on liitetty koneen kuulokeliitäntään.

Oliko laite HDA Intel PCH: HDMI? Se viittaa digitaaliseen ulostuloon HDMI-liitännän kautta. Kuulokeliitännän analoginen ulostulo toimii jonkun toisen laitteen kautta.
« Viimeksi muokattu: 18.11.14 - klo:17.36 kirjoittanut nm »

OlaviP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Kun käynnistin Audacityn päätteeltä antamiesi ohjeiden mukaan, ohjelma toimi moitteettomasti. Tämä oli hieno vinkki. Kiitos paljon.  :)

Toimiiko äänentoisto muilla ohjelmilla normaalisti?

Äänentoisto toimii muilla ohjelmilla moitteettomasti.

Oliko laite HDA Intel PCH: HDMI? Se viittaa digitaaliseen ulostuloon HDMI-liitännän kautta. Kuulokeliitännän analoginen ulostulo toimii jonkun toisen laitteen kautta.

Kyllä oli. Tämän tiedon laitoin vain sen vuoksi, kun huomasin, että kyseisellä asetuksella ohjelma ei hyytynyt. Tosin mitään ääntäkään ei kuulunut.