Kirjoittaja Aihe: Mht tiedostot[RATKAISTU]  (Luettu 5480 kertaa)

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Mht tiedostot[RATKAISTU]
« : 09.09.14 - klo:15.14 »
En saa millään ohjelmalla avattua .mht tiedostoja, tai auki saan mutta en luettavassa muodossa vaan sivut näyttää html-koodilta. Chromella ja Chromiumilla on kokeiltu ietabs lisäosaa ja Firefox,Seamonkey Unmht lisäosalla. Konquer ei avaa olleenkaan ja Libreoffice avaa samallalailla kuin muutkin ohjelmat. Unmht olen kokeillut vakaalla 7.2 ja beta 7.3 versiolla ja ei eroa.
« Viimeksi muokattu: 09.09.14 - klo:20.36 kirjoittanut welmar »

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Mht tiedostot
« Vastaus #1 : 09.09.14 - klo:17.28 »
En saa millään ohjelmalla avattua .mht tiedostoja, tai auki saan mutta en luettavassa muodossa vaan sivut näyttää html-koodilta. Chromella ja Chromiumilla on kokeiltu ietabs lisäosaa ja Firefox,Seamonkey Unmht lisäosalla. Konquer ei avaa olleenkaan ja Libreoffice avaa samallalailla kuin muutkin ohjelmat. Unmht olen kokeillut vakaalla 7.2 ja beta 7.3 versiolla ja ei eroa.

Mikä tuollainen .mht on?

Koodia: [Valitse]

file foo.mht


raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4215
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Mht tiedostot
« Vastaus #2 : 09.09.14 - klo:17.51 »

Mikä tuollainen .mht on?
M$IE:n tiedostomuoto, keksitty virusten levittämistä varten tms. :D
http://filext.com/file-extension/MHT
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Storck

  • Vieras
Vs: Mht tiedostot
« Vastaus #3 : 09.09.14 - klo:17.52 »
Kokeile Operalla.

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Mht tiedostot
« Vastaus #4 : 09.09.14 - klo:20.03 »
Kokeile Operalla.
Kiitos! Tämä toimi. Opera oli aikoinaan suosikkiselaimeni mutta nyt ei ole tullut käytettyä piiitkään aikaan joten mukava taas kokeila. Ilmeisesti mukana on jotain suljettua koodia mitä muissa selaimissa ei ole? Androidin Chromella noi mht tiedostot aukeaa muttei linuxin Chromella, toimiikohan Windowsissa muilla kuin IE:llä?

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4215
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Mht tiedostot
« Vastaus #5 : 09.09.14 - klo:20.23 »
Mitenhän lie sitten laita tuonkin asian kun uusi Linux Opera (2x) ilmestyy, se on Chromium-pohjainen.
Tuolta sen developer-version jo saa jos haluaa kokeilla.
http://blogs.opera.com/desktop/
Hyvin toimii, mitä pikaisesti joskus aina sen päivittymisen jälkeen olen kokeillut.
Mutta kovasti on erilainen kuin tuo nykyinen 12.16
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Storck

  • Vieras
Vs: Mht tiedostot
« Vastaus #6 : 09.09.14 - klo:20.29 »

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Mht tiedostot
« Vastaus #7 : 09.09.14 - klo:21.07 »
Mitenhän lie sitten laita tuonkin asian kun uusi Linux Opera (2x) ilmestyy, se on Chromium-pohjainen.
Tuolta sen developer-version jo saa jos haluaa kokeilla.
http://blogs.opera.com/desktop/
Hyvin toimii, mitä pikaisesti joskus aina sen päivittymisen jälkeen olen kokeillut.
Mutta kovasti on erilainen kuin tuo nykyinen 12.16
Toimii melkein, eli teksti tulee ihan normaalina mutta kuvia ei näytä. Luultavasti vain kehitysversion puutteita jotka tullaan korjaamaan. Synkronointia en löytänyt nopeasti kokeiltuani tästä developer versiosta.

















raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4215
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Mht tiedostot
« Vastaus #8 : 09.09.14 - klo:21.48 »
Synkronointia en löytänyt nopeasti kokeiltuani tästä developer versiosta.

On se Opera Link siellä, menusta: More Tools -> Synchronize

Mutta se ei vielä toimi näiden uusien versioiden kanssa, kuten ei myöskään Opera for Androidissa.
Tulossa kuitenkin on:
Lainaus
Building from scratch means that syncing isn't compatible with Opera versions 14 and higher ... yet.
You will be able to sync with Opera soon.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

juyli

  • Vieras
Vs: Mht tiedostot
« Vastaus #9 : 09.09.14 - klo:22.47 »
http://blogs.opera.com/desktop/
Hyvin toimii, mitä pikaisesti joskus aina sen päivittymisen jälkeen olen kokeillut.
Mutta kovasti on erilainen kuin tuo nykyinen 12.16

Opera ei ole päivittynyt enää aikoihin, joka on ollut hyvin huolestuttavaa. Onkohan jotkut tietoturvaan liittyvät korjaukset jäänee päivittämättä :( Operaa olen käytellyt jo usean Linux-jakeluversion kanssa tärkeimpänä selain-versiona.
Mutta Linux-jakeluille on tarjolla useita selaimia kunkin käyttäjän mielihalujen mukaan...

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4215
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Mht tiedostot
« Vastaus #10 : 10.09.14 - klo:12.20 »
Opera ei ole päivittynyt enää aikoihin, joka on ollut hyvin huolestuttavaa. Onkohan jotkut tietoturvaan liittyvät korjaukset jäänee päivittämättä :( Operaa olen käytellyt jo usean Linux-jakeluversion kanssa tärkeimpänä selain-versiona.
Mutta Linux-jakeluille on tarjolla useita selaimia kunkin käyttäjän mielihalujen mukaan...

Varmaan ovat jääneet jos ei kerran ole päivittynyt.  :-\
Uutta versiota ei ainakaan ole tullut siiten 07.2013 vai 04.2013, noista ulkomaan aikaformaateista ei ota suskaan selvää miten päin päivävämäärä ja kuukausi on.
http://www.opera.com/docs/changelogs/unified/1216/

Sinänsä surullista kun Opera kuitenkin on jo vuodesta 2001 asti ollut Linuxille.
http://www.opera.com/docs/changelogs/unix/

No uusi versio tulee viralliseksi "joskus".
Tuo developer-versio päivittyy aika usein, ja xUbuntuissa ainakin automaattisesti.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Mht tiedostot[RATKAISTU]
« Vastaus #11 : 16.09.14 - klo:07.56 »
Mitkä mht-tiedostot eivät sitten aukene Firefoxin unMHT (tai Mozilla Archive Format) -laajennuksella.

Itse olen noita käyttänyt ainakin viimeiset 7 vuotta. Tallennan kaikki korjaamieni tai käyttöönottamieni Windows-tietokoneiden tiedot Belarc Advisorilla unMHT:lla ja lähetän itselleni sähköpostilla, jolloin saan nopeasti vuosien kuluttuakin näkyviin koneitten tiedot missä tahansa.

Samaten talletan monet keskusteluketjut eri foorumeilla, jos epäilen niiden muuten katoavan kirjoittajiensa tai ylläpidon toimesta.

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Mht tiedostot[RATKAISTU]
« Vastaus #12 : 16.09.14 - klo:09.14 »
Mitkä mht-tiedostot eivät sitten aukene Firefoxin unMHT (tai Mozilla Archive Format) -laajennuksella.
Opiskeluun liityviä tiedostoja joita sain sähköpostilla. Onneksi Opera vakaa toimii ja toivottavasti jatkossa myös nykyinen Beta. Voi olla että jotain olen tehnujyt väärin tai jättänyt tekemättä, sillä en yleensä käytä Firefoxia joten lisäosat sun muut ei ole tutta. Laitan liitteeksi tiedoston niin voi kokeilla. Ei onnistunut. Liian iso tiedosto.