Kirjoittaja Aihe: 14.04 LTS käynnistysvaikeudet  (Luettu 1907 kertaa)

AHi

• Käyttäjä
    • Profiili
14.04 LTS käynnistysvaikeudet
« : 04.06.14 - klo:09.50 »
Tere!

Asensin alakerran eläkeläisen vanhalle läppärille XP:n tilalle 14.04 LTS:n. Olen todella noviisi linuxien kanssa, aikaisempaa kokemusta ainoastaan yli 10 v takaa multibuuttijuttujen kanssa linux toisena käyttiksenä. Asennus kiinteällä yhteydellä ok, mutta heti sen jälkeen kone ei käynnisty ilman hirmusia kommervenkkejä. Viime viikon lopulla päivitysten jälkeen ongelma pieneni, mutta edelleen usein käynnistys jämähtää harmaaseen ruutuun ja uudelleen käynnistykset vikasietotilalla jämähtävät pariinkin kertaan, ennen kuin vikasietokäynnistys "menee loppuun" ja sieltä normaali käynnistys onnistuu yleensä normaalisti (eli enää ei käynnistys kestä paria tuntia!).
Koneen tietoja:
Compac nx9105
Muisti: 1,2 GiB
Suoritin: Mobile AMC Sempron(tm) Processor 2800+
Grafiikka: Gallium 0.4 on llvmpipe (LLVM 3.4, 128 bits).

Osaisiko joku neuvoa tällaista noviisia, ongelman ratkaisussa. Ja mitä muita tietoja minun pitäisi osata koneesta kertoa?
Ansa

Storck

• Vieras
Vs: 14.04 LTS käynnistysvaikeudet
« Vastaus #1 : 04.06.14 - klo:10.05 »
Taitaa olla Ubuntu liian raskas tuohon koneeseen , kokeilisin mieluummin Lubuntua tai ehkä Xubuntua.

AHi

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: 14.04 LTS käynnistysvaikeudet
« Vastaus #2 : 04.06.14 - klo:13.34 »
Lubuntuahan siihen ensin epätoivoisesti todella monesti yritin laittaa eikä se käynnistynyt oikeastaan koskaan asennuksen jälkeen vaikka mitä koitin, joten siksi päädyin lopulta tuohon ubuntuun, kun se sentään jotenkin pelittää. Olen kyllä eläkeläisen ohjeistanut ongelmatilanteisiin ja hänellä on kyllä aikaa käynnistellä konetta, joten jos ei apua ole saatavissa, osaan vain neuvoa häntä olemaan kärsivällinen. ;-) Ansa