Verkkopalvelu
Balancion, maksullinen mutta hyvin käytännöllinen, hakee tiedot pankista (tunnukset pitää syöttää joka kerta erikseen, suoraan pankille). Sen paras puoli on monipuolinen automatisointi, vain käteiskulut tarvitsee syöttää kokonaan käsin. Oppii luokittelemaan menoja ja tuloja suurelta osin automaattisesti, esim. ABC -> polttoaine. Tietysti automaattisesti luokitellutkin pääsee muuttamaan, ja ne on mahdollista jakaa osiin. Voi syöttää sopimusten tiedot, jolloin tunnistaa esim. vuokrat yms.
Jos kiinnostaa, kokeilla saa 3 viikkoa ilmaiseksi. Itse otin käyttöön silloin kun oli vasta beta-vaiheessa, ja totesin että olen valmis tästä maksamaan. En väitä etteikö ongelmia olisi välillä ollut, lähinnä tietojen haussa pankista (pankit muuttavat systeemejään, ja välillä sitten Linuxista johtuen) mutta apua on saanut ja palveltu jopa ihan henkilökohtaisesti - myös puhelimitse, vaikka itse olen lähettänyt sähköpostia.
Satuin muuten kuulemaan mikä olisi palvelun tavoite - amerikkalaisen Mintin tapainen palvelu, joka hoitaa tietojen haun vielä automaattisemmin, ja voi esim. antaa saldovaroituksia. Se vain sitten riippuu pankeista.