Javascript,
Olen aika paljon miettinyt tuota javascriptiä, ja on minulla ollut muutamia testejäkin.
Mitenkä tuo Javascript lisenssi, en ole sitä löytänyt, onko javascript open sourcea taikka vastaavaa freewarea ?
Tuo Javascript olisi mukava koska se toimisi kaikissa koneissa, mukaan lukien myös tabletit.
--
Mutta, minulla on pieni kutina että en lähde tähän javascriptiin ihan näin alkuun, minä mietin että avaan tällä openjdk avulla, ja sitten kun näitä javascript sivuja alkaa olla runsaasti myös suomi netissä, niin, mietin että ilmoitan sitten että lautapelisivusto siirtyy tukemaan tabletteja ja javascriptejä.
Jos minä yritän ihan liian hienoa ja kivaa, näin ihan alkuun, on mahdollista että minut vain puhutaan pois, ja nuoret ottavat laudat, mietin että on parempi aloittaa openjdk avulla, ja antaa ihmisten "moittia" sitten minun rajapinta valintaani, eikä itse pelejä, ja kun sitten on sopiva aika ja on muitakin javascript sivustoja, niin, ilmoitan sitten että lautapelisivusto alkaa tukemaan tabletteja ja javascriptejä.
Minä saan ylläpitoon kohdistuvan lauseen, että "se on ollut vähän aikaisemmin jo sillä openjdk:lla", eli ei tule sitten sitä pois puhumisen riskiä niin helposti.
Tämä oli vähän sivuston sisäistä ajattelua, mutta, kerroin nyt kuitenkin, se on ihan hyvää mainosta että ihmiset puhuvat "huonosta" rajapinta valinnasta, ja sitten myöhemmin kerronkin että nyt alan tukemaan tabletteja ja javascriptejä.
Esim. microsoft taisi toimia samalla tavalla käyttöjärjestelmänsä grafiikan laadun kohdalla, tällä hetkellä windowsista puhutaan että "se on jo graafisesti laadukas" eikä kukaan sano että "kehitystä ei ole tapahtunut vuodesta 1995".
Mutta, lisään kuitenkin että minä pidän openjdk:sta ja javasta todella paljon, enkä niitä taida haluta vaihtaa, täytyy vaan nykyään ostaa sitten tuo signeeraus, jotta ei tule sitä varoitusta selaimissa kun applet käynnistyy.
--