Kirjoittaja Aihe: Ubuntu näyttää tilan väärin tai eri lailla (RATKAISTU)  (Luettu 5550 kertaa)

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16341
    • Profiili
Vs: Ubuntu näyttää tilan väärin tai eri lailla
« Vastaus #20 : 18.01.14 - klo:15.35 »
Minä kuulun niin käyttäjiin, jotka ovat tykänneet Unitysta, joten vaihtaminenkaan ei tunnu kivalta.

Kyllähän tuo bugi varmasti korjataan tai korjaantuu jossain vaiheessa. Ehkä nopeammin, jos olet itse aktiivinen Launchpadissa. Sitä ennen vaihtoehdot ovat nähdäkseni nämä:

1. Tee cron-skripti, joka tyhjentää lokitiedoston tarpeeksi usein.
2. Luo järjestelmään uusi käyttäjätunnus ja kokeile, ilmeneekö sama ongelma myös sillä.
3. Käytä jotain vaihtoehtoista työpöytää, kunnes Unityyn tulee korjaus.
4. Asenna Ubuntu kokonaan uudelleen ja toivo, ettei ongelma palaa.

Gnomea käytin ennen Unitya, mutta sekin on nyt muuttunut paljon. Kde plasmaa kokeilin kerran aikaisemman version yhteydessä rinnan Ubuntun kanssa. Se vaikutti sinänsä mielenkiintoiselta, mutta oppiminen vie varmaan aikansa.

Mielestäni siirtyminen toiseen työpöytään on vain pieni kosmeettinen muutos. Samoja ohjelmia käytät kuitenkin edelleen ja tiedostoselain ja muut perusohjelmat muistuttavat toisiaan.


Minulla on tietyt ohjelmat joita tarvitsen jatkuvasti. Ylipäänsä multimedia. Kdenlive on paras editointi ohjelma Ubuntulla. Digikam valokuvauksessa. Gthumb on skannattujen kuvien kommentointia varten. Smplayer tuntuu varmimmalta videon katseluohjelmalta. Pdfmod tai -shuttle, okular ja xournal, ja tietysti Libreoffice. Gramps. Wine ja virtualbox,Tiedostojen muunteluun tarvittavat ohjelmat.Blender ilman muuta. Varmasti joitakin unohtui.

Olisiko Kubuntu minulle oikea valinta. Muistia koneessani on 16 gigaa. Vai toimivatko kyseiset ohjelmat myös Xubuntussa?

Kaikki nämä ohjelmat toimivat samalla tavalla kaikissa työpöytäympäristöissä.


Harmillista joka tapauksessa, jos joudun luopumaan Unitystä, ja asentamaan kaikki uudestaan ja opettelemaan.

Vaihtoehtoisen työpöydän asennus nykyiseen järjestelmääsi ei riko mitään nykyistä toiminnallisuutta. Samat ohjelmat pysyvät asennettuina ja asetukset säilyvät ennallaan. Voit milloin tahansa valita kirjautumisnäytössä työpöydäksi Unityn.

KDE:n asennus onnistuu komennolla:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install kubuntu-desktop
XFCE:n asennus onnistuu komennolla:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install xubuntu-desktop
Muita vaihtoehtoja ovat Gnome 3, LXDE, MATE, tai vaikka joku kevyt ikkunamageri.
« Viimeksi muokattu: 18.01.14 - klo:15.38 kirjoittanut nm »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2461
    • Profiili
Vs: Ubuntu näyttää tilan väärin tai eri lailla
« Vastaus #21 : 23.01.14 - klo:09.48 »
Ubuntu rupesi jälleen toimimaan, kun annoin sen olla rauhassa muutaman päivän. Syytä en tiedä, paitsi että poistin upstart-hakemistosta gnome_session.login. Joten kai tässä pitää alkuun merkitä "ratkaistu", vaikka syytä ratkaisuun en tiedä. Kubuntua kokeilen virtuaalisena, mutta se on vaikea oppia.