Pari vuotta on taas vierähtänyt, mutta Conky on seikkailu edelleen.
Conky keskusteluun ei näköjään enää voi lisätä...
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=23091.msg366185#msg366185Voiko Ubuntuun oletus Unity työpöytään tehdä omia käynnistimiä, sivupalkin alustalle tai ihan työpöydälle? Ja miten se tehdään?
Jos on jokin verkkosivu, voi raahaamalla sirtää sen käynnistimen työpöydälle, mutta nyt en tarkoita sitä, vaan ihan uuden käynnistimen rakentamista, kuten Xubuntussa.
Olisi varmaan hyvä muussakin yhteydessä, mutta tässä tapauksessa olisi tarpeen Conky saada käyntiin vasta kun tarvitaan. Jos sen laittaa bootissa käynnistyviin ohjelmiin, se usein käynnistyy väärin ja jää työpöydän alle näkymättömiin, tai tekee taustakuvaan kehyksensä kokoisen aukon, josta näkyy musta tausta. Joskus se "jäätyy" niin että päivittyessä entinen ei poistu vaan jää uuden alle ja näin kaikki muuttuva teksti kasaantuu suttuviivaksi.
Käynnistysviiveeksi olen laittanut 15 sek ja se hiukan auttaa, mutta silti toisinaan tuo ilmiö tulee kauneusvirheeksi. Silloin on tapettava Conky:
killall conky
ja käynnistettävä jälleen heti perään:
conky
ja silloin se käynnistyy aivan oikein. Jos siis olisi käynnistinnappi, kuten minulla on toisessa koneessa Xubuntussa, niin se hienosti poistaisi tuon kauneusvirheen.
Ja... olisihan se muutenkin hyvä tietää, jos jokin "sallittujen" ohjelmavaraston ulkopuolinen vieras skripti tai ohjelma pitäisi ajaa usein. (Kuten minulla on moottoripyörän moottorinohjauksen diagnostiikka ja editointiohjelmat. Luotetusta lähteestä tietysti nekin.) Ei tarvitsisi aina muistaa päätekomentoa ulkoa jos olisi käynnistinkuvake työpöydällä.