DVD-asema temppuilee Lupuntu-koneella. Kun laitan levyn DVD-asemaan, niin kuuluu vain pientä puksutusta. Asema ei siis jostakin syystä toimi. Olen kuitenkin asentanut Lupuntun tähän koneelle, joten se on toiminut. Tosin tässä oli silloin muistaakseni Windows. Pitääkö asentaa Synapticista joku ohjelma, että DVD-aseman saa toimimaan?
Avasin myös sivulevyn tietokoneesta ja siellä on DVD-aseman takana kaksi paikkaa, josta toisesta lähtee monijohtoinen kaapeli. Toisesta lähtee punainen, litteä kaapeli, jonka toinen pää on irti. Se kuitenkin sopii emolevyssä neljään vastaliittimeen, joista kaksi on punaista ja kaksi mustaa. Pitäisiköhän tämä kaapeli olla jossakin noissa vastaliittimissä? Yritin laittaa tänne kaksi digikuvaa emolevystä allaolevasta linkistä, mutta ei onnistunut, kun pitäisii reksiteröityä. Yritin rekisteröintiä, mutta herjasi että minun sähköpostiosoite olisi jo käytössä. En ymmärrä, kun se on todella minun sähköpostiosoite, eikä muutakaan ole. Olen ennenkin lähettänyt kuvamateriaalia tänne tuolta sivulta ja ei silloin ole tarvinnut rekisteröityä.
http://imageshack.us/Ennen nuo CD- ja DVD-asemat ovat olleet erilaisia takaosiltaan. Niissä on ollut leveä liitinpaikka, johon sopii IDE-kapelista vastaliitin. Tämä on erilainen, jota en ennen ole nähnyt.