Kirjoittaja Aihe: 12.04 LTS (Finnish Remix) asennus ei lähde käyntiin  (Luettu 1988 kertaa)

lounasleipä

• Käyttäjä
    • Profiili
Yritin siis asentaa tuon HP Compaq nx7300 läppärille, asennus-CD:n teko onnistui ja kone lähti oikeen pyörimään CD:ltä kun sen käynnisti ja sitten meni näyttö mustaksi ja tuli vaan teksti
Lainaus
This kernel requires an x86-64 CPU, but only detected an i686 CPU.
Unable to boot - please use a kernel appropriate for your CPU.
Sen verran ymmärsin, että ilmeisesti prosessorissa (?) on jotakin väärin. Eli, mitä mun pitää tehdä, että saisin tuon käyttiksen koneelle? Pystynkö itte vaikuttaa tuohon CPU:hun jotenki?
Varmaan termitkin vähän sinne päin, mutta kuiten. Jos osaisitta auttaa niin että ihan tavispalikka ymmärtää, kun tuohon puoleen en ole ikinä törmänny. Aiemmin ku olen Ubuntua asentanu toiselle koneelle ni meni heittämällä sisään ja konetta olen käyttäny vaan nettikoneena, ni ei ole kummosesti tarvinnu tutustua tuohon puoleen.

Jallu59

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: 12.04 LTS (Finnish Remix) asennus ei lähde käyntiin
« Vastaus #1 : 23.08.12 - klo:16.03 »
Valitettavasti tuolla ei tällä hetkellä ole 32-bittistä asennusmediaa tarjolla, jonka koneesi ilmeisesti tarvitsisi.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=43330.0

Asennettua sen kuitenkin saat käyttämällä normaalia 32-bittistä asennuslevyä, kielipaketit asentuvat kyllä, kunhan koneella on käytettävissä nettiyhteys. Seuraavassa latauslinkki:
http://fi.releases.ubuntu.com/12.04/ubuntu-12.04-desktop-i386.iso

Mikäli nettiyhteyttä ei ole, kannattanee odottaa sen 32-bittisen Finnish Remix:in ilmaantumista, mikäli tarvitsee sen heti mahdollisimman paljon suomennettuna.

Ystävällisin terveisin

Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

lounasleipä

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: 12.04 LTS (Finnish Remix) asennus ei lähde käyntiin
« Vastaus #2 : 23.08.12 - klo:16.23 »
Ei se Suomen paketti välttämätön ole, että pitää varmaan kokeilla tuo 32-bittinen. Lähinnä omaa laiskuuttani latasin tuon Finnish Remixin..