Tällaista, melko turhauttavaa ongelmaa pukkaa.
Latasin Ubuntu 11.04:n levykuvan (x64) ja kopioin sen muistitikulle ihan normaalisti. Samalla tavalla olen aina asentanut sekä Ubuntun että Windowsin.
Kun kone sitten boottaa, tulee vain musta ruutu, jossa vilkkuu valkoinen kursori. Mitään muuta ei tapahdu.
Jotta homma ei menisi liian yksinkertaiseksi, niin samalta tikulta bootattaessa käynnistyy sekä Ubuntu 10.04 LTS sekä Windows 7:n asennus, joten tikussa ei ole vikaa.
Olen kokeillut usb-tikun luontiin useita eri ohjelmia, joita olen aina käyttänyt, kuten unetbootin, usb-creator, universal usb installer sekä UltraISO. Millään näistä en ole saanut toimivaa tikkua aikaiseksi 11.04:n tapauksessa (UltraISO:lla päässyt lähimmäksi, ruutuun tulee jotain EBIOS plaaplaa, mutta ei muuta).
Ajattelin, että levykuvassa olisi jotain häikkää, mutta sen asentaminen virtuaalikoneelle onnistuu ongelmitta. Usb-tikkuna toimii Kingston DataTraveler 2 16GB, ja kuten sanottu, siltä asentuu niin 10.04 LTS kuin Windowskin. Ainoastaan 11.04 aiheuttaa ongelmia. Muilla samanlaisia kokemuksia tai korjausehdotuksia? Tikku on formatoitu fat32:ksi.