Kirjoittaja Aihe: Varoitus --- salasanakaappaukset  (Luettu 1404 kertaa)

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Varoitus --- salasanakaappaukset
« : 11.01.12 - klo:15.07 »
(Päätin kopioida aiemman viestini tänne koska muutkin ovat törmänneet tähän)


Varoitus !
======

Tuli mieleen yksi kierous jota minulle yritettiin windowslive: n (Messenger, ym.) kautta mutta samaa temppua sovelletaan muuallakin salasanojen kaappaukseen:

Saat tutultasi viestin (ollessasi Mesessä, Hotmailissa, tms.) jossa lukee:

Hei,
käy katsomassa uudet valokuvani:

  http-höpö-höpö-höpö

Klikkaat linkkiä niin se sanoo:

Kirjaudu tunnuksellasi että kuvat voidaan näyttää:

Tunnus:
Salasana:

ÄLÄ vaan kirjaudu, tuo on ansa ----  sinähän olit jo kirjautuneena !  Tuo kerää tunnuksia ja salasanoja aivan muualle.    Saatuaan tunnuksesi ja salasanasi huijarin ohjelma  aukaisee aivan muualla sinun mesen, tms. ja lähettää saman ansan kaikille tutuillesi --- sinun nimelläsi !

Lisäksi:
Tuo kuvaamani ongelma ei liity mitenkään webbiselaimeen tai sen ominaisuuksiin vaan siihen että käyttäjän eteen laitetaan alkuperäisen näköinen login -näyttö (kirjautumisnäyttö) johon hyväuskoinen käyttäjä itse syöttää tietonsa kun luulee että se on tarpeellista !

PS.  Itse kirjoitin tuonne höpö-höpö salasanan --- ja naureskelin perään. Parempi kuitenkin olla kirjoittamatta mitään.  Jos saat itse tämän ansan tuttusi nimissä niin varoita häntä sillä se tarkoittaa että hänen tietonsa on jo kaapattu.   Huijarin tekemä kirjautumisnäyttö voi olla aivan alkuperäisen kaltainen ulkonäöltään (tai kopioitu alkuperäisen ulkonäöstä).
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.