Kirjoittaja Aihe: Lubuntu ohjelmien asennus  (Luettu 4033 kertaa)

Andromes

• Käyttäjä
    • Profiili
Lubuntu ohjelmien asennus
« : 06.01.12 - klo:01.25 »
Morjenst,

Ensialkuun varoitus. Olen aloittelija Linuxin kanssa, enkä edes kovin hyvä aloittelijanakaan. Joten selittäkää vaihe vaiheelta :)

Eli ongelma on se, että olen aikaisemmin käyttänyt xubuntua ja nyt kokeilen Lubuntua. Xubuntussa oli ohjelmien sovellusvalikoima ohjelma tai yms.. Graafinen liittymä, josta voit etsiä esim. Firefox ja painaa "asenna" näppäintä. Tosi helppoa!

Tota, miten saan tehtyä saman Lubuntulla? En suoraan löytänyt samanlaista sovellusta...Tarkoitus olisi, että vois asentaa ohjelmia ilman komentoja, joita en edes tiedä...

- Andro

Daneli

• Käyttäjä
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Lubuntu ohjelmien asennus
« Vastaus #1 : 06.01.12 - klo:09.03 »
Voit asentaa Lubuntuun joko ubuntun software centerin tai hieman kevyemmän lubuntuun suunitellun software -centerin.
Siihen ohje tämän linkin takaa: http://www.webupd8.org/2011/09/install-lubuntu-software-center.html

Itsellesi tutun softwarecenterin saat asennetua synaptic-pakentinhallinnalla  joka löytyy järjestelmä työakalujen alta tai avaamalla päätteen ja kopioimalla sinne seuraavan rimpsun:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install software-center software-properties-common software-properties-gtk

Tuolla synapticilla voi myös asennelle ohjelmia kivasti ilma koodaamista. Itse käytän sitä mielummin kuin software-centeriä. Toisaalta tuolla synapticilla voi tulla helposti asetaneekseen myös turhia paketteja.
« Viimeksi muokattu: 06.01.12 - klo:15.41 kirjoittanut Daneli »