Kirjoittaja Aihe: Teemaongelmaa Clearlooks säätimien kanssa  (Luettu 2383 kertaa)

Owdy

• Käyttäjä
    • Profiili
Teemaongelmaa Clearlooks säätimien kanssa
« : 08.07.06 - klo:21.22 »
Mistähän johtuu että osassa teemoista on valittavissa 'Clearlooks' säätimet ja toisissa ei? Miksi se ei näy kaikissa teemoissa? Esim Human teemaan en saa vaihdettua niitä. Tarkoitan nyt -> teemat -> teeman lisätiedot -> säätimet.
« Viimeksi muokattu: 08.07.06 - klo:21.24 kirjoittanut Osku »

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Teemaongelmaa Clearlooks säätimien kanssa
« Vastaus #1 : 08.07.06 - klo:23.05 »
Mistähän johtuu että osassa teemoista on valittavissa 'Clearlooks' säätimet ja toisissa ei?

jaa-a.

Miksi se ei näy kaikissa teemoissa?

kysymys lienee, miksi ne eivät sinulla näy. minulla ne ainakin näkyivät kaikissa testaamissani teemoissa, joskin niiden sijainti listassa oli vähän hassu (olivat ensimmäisenä).

Esim Human teemaan en saa vaihdettua niitä. Tarkoitan nyt -> teemat -> teeman lisätiedot -> säätimet.

minä sain.
Janne

Owdy

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 09.07.06 - klo:09.02 »
Joo-o, mutta kun minä en saa. Eli joku on risa. Mitenköhän se korjattaisiin?

muoks: ja yleensäkkin nämä 'kyllä mulla vaan toimii' vastaukset ei hirveästi auta ongelman ratkomisessa  ;)
« Viimeksi muokattu: 09.07.06 - klo:13.22 kirjoittanut Osku »

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 09.07.06 - klo:13.28 »
Joo-o, mutta kun minä en saa. Eli joku on risa. Mitenköhän se korjattaisiin?

olisi varmaan helpompaa arvata miten korjataan, jos sattuisi tietämään mikä on risa.

muoks: ja yleensäkkin nämä 'kyllä mulla vaan toimii' vastaukset ei hirveästi auta ongelman ratkomisessa  ;)

ei ehkä auta ratkaisemaan ongelmaa, mutta auttaa rajamaan sen sille koneelle, eikä luulemaan sen olevan "ominaisuus" tai muuten yleinen käytäntö.
Janne

Owdy

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 09.07.06 - klo:13.30 »
olisi varmaan helpompaa arvata miten korjataan, jos sattuisi tietämään mikä on risa.
Hehhe, pääsit asian ytimeen  ;D

raimo

• Käyttäjä
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
« Vastaus #5 : 09.07.06 - klo:13.56 »
En tiedä mistä moinen, mutta jos tallennat halutun teeman vaikkapa nimellä oma, ja sitten muokkaat tiedostoa
~/.themes/oma/index.theme
Koodia: [Valitse]
[Desktop Entry]
Name=oma
Type=X-GNOME-Metatheme
Comment=
Encoding=UTF-8

[X-GNOME-Metatheme]
GtkTheme=Clearlooks
MetacityTheme=Clearlooks
IconTheme=Tango
Jos Save Theme on disabloituna, se menee enabloiduksi kun painat Theme Details -nappia.
Noin saanet Clearlooksin käyttöön teemalle kuin teemalle, ellei sitten jokin ole tosiaan sekaisin.
Asetusten muutos tulee voimaan ainakin sillä kun valitsee ko. oma -teeman teemavalitsimesta uudelleen.

Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski