Kirjoittaja Aihe: X kaatuu  (Luettu 2133 kertaa)

masmas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 22
    • Profiili
X kaatuu
« : 15.06.06 - klo:20.59 »
Elikkä 32 bittisen dapperin X kaatuu kun yrittää käyttää synapticin ohjelmaa. Synaptic ilmoittaa uusista päivityksistä ja kun käynnistää ohjelman niin muutaman sekunnin kuluttua x kosahtaa ja heittää sisäänkirjautumisruudun. Olen myös päivittänyt järjestelmän konsolin kautta. Odottavassa tilassa on kernelin päivitys? Onkos kellään ollut tätä ongelmaa ja miten ratkaistu. Aiemmin homma toimi mutta joku päivitys on ilmeisesti rikkonut synapticin.

juyli

  • Vieras
Re: X kaatuu
« Vastaus #1 : 15.06.06 - klo:21.51 »
Elikkä 32 bittisen dapperin X kaatuu kun yrittää käyttää synapticin ohjelmaa.

Enpä ole moiseen ongelmaan törmännyt. Mutta käytä apt-get:iä päätteeltä. Se on kätevää ja nopeaa.

CP

  • Vieras
Re: X kaatuu
« Vastaus #2 : 15.06.06 - klo:23.05 »
Elikkä 32 bittisen dapperin X kaatuu kun yrittää käyttää synapticin ohjelmaa. Synaptic ilmoittaa uusista päivityksistä ja kun käynnistää ohjelman niin muutaman sekunnin kuluttua x kosahtaa ja heittää sisäänkirjautumisruudun. Olen myös päivittänyt järjestelmän konsolin kautta. Odottavassa tilassa on kernelin päivitys? Onkos kellään ollut tätä ongelmaa ja miten ratkaistu. Aiemmin homma toimi mutta joku päivitys on ilmeisesti rikkonut synapticin.

Mulla kävi ihan samanlailla, eli sekosi joka kerta kun yritin katsoa mitä päivityksiä oli ja aina en edes ehtinyt vaan x heitti kokonaan nurin (ruutu mustaksi tai hiiri + kaikki muu jumittui tms.). Sain ongelman kierrettyä seuraavasti (tuurilla?):

1. Buuttasin koneen koska sekosi aina kun yritin ottaa päivityksiä
2. Heti kun Ubuntu tarjosi itse uusiä päivityksiä (15 kpl), klikkasin päivitysdialogin auki ja painoin välittömästi sitä lataamisnamiskaa

Tämän jälkeen päivitykset onnistuivat, mutta täytyy odotella seuraavia päivityksiä ja katsoa miten sitten käy...

masmas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Re: X kaatuu
« Vastaus #3 : 16.06.06 - klo:17.52 »


Mulla kävi ihan samanlailla, eli sekosi joka kerta kun yritin katsoa mitä päivityksiä oli ja aina en edes ehtinyt vaan x heitti kokonaan nurin (ruutu mustaksi tai hiiri + kaikki muu jumittui tms.). Sain ongelman kierrettyä seuraavasti (tuurilla?):

1. Buuttasin koneen koska sekosi aina kun yritin ottaa päivityksiä
2. Heti kun Ubuntu tarjosi itse uusiä päivityksiä (15 kpl), klikkasin päivitysdialogin auki ja painoin välittömästi sitä lataamisnamiskaa

Jes, toi auttoi. Ensin se päivitti kernelin ja bootin jälkeen tarjosi vielä 41 kpl uusia päivityksiä.

Jaune

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 481
    • Profiili
Re: X kaatuu
« Vastaus #4 : 06.07.06 - klo:20.48 »
Sama ongelma, mutta en kerkeä millään painamaan mitään kun on vaan 3 päivitystä, se vilahtaa ja x kaatua kupsahtaa ja ollaan login ruudussa.

Voiko noita päivityksiä jotenkin ajaa päätteessä?

Jaune

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 481
    • Profiili
Re: X kaatuu
« Vastaus #5 : 06.07.06 - klo:20.50 »
Noh, sehän onnistu kun painoi "päivitystähteä" hiiren kakkosnamiskalla ja valitsi asenna kaikki päivitykset.

Omituinen bugi :/