Kirjoittaja Aihe: Kaksi järjestelmää, yksi kotikansio  (Luettu 1706 kertaa)

Illu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Kaksi järjestelmää, yksi kotikansio
« : 08.07.11 - klo:11.48 »
Olen päivitellyt miniläppärin Ubuntua siten, että levyltä on wintoosan perään lohkaistu pari osiota Ubuntulle, yksi homelle ja yksi swapille.

Kun on iskenyt uudenhimo, olen asentanut sen uudemman version niistä kahdesta levyllä olevasta sen vanhemman ubuntun tilalle ja osoittanut sille uudelle asennukselle jo levyllä ennestään olevan homen.

Noin olen voinut kokeilla uudemman version toimivuutta ja tarvittaessa sitten jättänyt sen kuitenkin käyttämättä odottamaan sitäkin uudempaa versiota tai myöhemmin sitten taas pyyhkäissyt vanhemman pois.

Jotain pieniä oksakohtia on tullut vastaan mutta olen olettanut sen johtuvan uudemman version bugeista tms.

Nyt kuitenkin uteliaisuus vaivaa. Aiheutuuko tuollaisen yhteisen homen käytöstä kuitenkin jotain ongelmia? Entäpä, jos toisena käyttiksenä on jokin muu kuin Ubuntun versio+

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Kaksi järjestelmää, yksi kotikansio
« Vastaus #1 : 08.07.11 - klo:13.46 »
Olen päivitellyt miniläppärin Ubuntua siten, että levyltä on wintoosan perään lohkaistu pari osiota Ubuntulle, yksi homelle ja yksi swapille.

Kun on iskenyt uudenhimo, olen asentanut sen uudemman version niistä kahdesta levyllä olevasta sen vanhemman ubuntun tilalle ja osoittanut sille uudelle asennukselle jo levyllä ennestään olevan homen.

Noin olen voinut kokeilla uudemman version toimivuutta ja tarvittaessa sitten jättänyt sen kuitenkin käyttämättä odottamaan sitäkin uudempaa versiota tai myöhemmin sitten taas pyyhkäissyt vanhemman pois.

Jotain pieniä oksakohtia on tullut vastaan mutta olen olettanut sen johtuvan uudemman version bugeista tms.

Nyt kuitenkin uteliaisuus vaivaa. Aiheutuuko tuollaisen yhteisen homen käytöstä kuitenkin jotain ongelmia? Entäpä, jos toisena käyttiksenä on jokin muu kuin Ubuntun versio+

Aiheesta on jauhettu aika perusteellisesti toisessa ketjussa.

Minä en laittaisi yhteistä kotihakemistoa, mutta erillisen, jaetun osion/hakemiston jonka mounttaisin kotihakemistoon.

Illu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Kaksi järjestelmää, yksi kotikansio
« Vastaus #2 : 09.07.11 - klo:10.34 »
Koetin kyllä hakea asiasta keskustelua. Ei vaan osunut sopivia hakusanoja. Mikähän ketju lienee kyseessä?

Storck

  • Vieras

Illu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Kaksi järjestelmää, yksi kotikansio
« Vastaus #4 : 09.07.11 - klo:12.16 »
Kiitos. Eikä nyt kokeilemani 11.04 oikein vakuuta tällä koneella joten pitäydyn muussa vaihtoehdossa.