Suurin ongelmahan tässä on varmaan se, että miten saadaan pelitalot käyttämään tätä, varsinkaan kun Linuxin käyttäjiä ei vielä hirveästi ole. Vaikka eihän se varmasti iso homma olisikaan.
EDIT: Olin yhteydessä muutamaan isoon pelitaloon (mm. EA) ja lupasivat välittää tiedon eteenpäin, ja ainakin EA:n asiakaspalvelija sanoi olleensa hyvin kiinnostunut tekniikan käyttöönotosta. Saa nähdä, milloin saamme konkreettisia esimerkkejä.
Suurin syy miksi Linuxpelejä ei tehdä on juuri se, että se vaadittu porttaustyö ei välttämättä maksa vaivaa Linuxpelaajien vähyydestä johtuen. Aito porttaus nimittäin vaatii jonkun verran resursseja. Monet pelitalot ovat sanoneetkin, että he alkavat heti tehdä Linuxpelejä kun osoittautuu sen olevan kunnolla rahallisesti kannattavaa. Esimerkiksi id Software on sanonut, että heidän Linuxporttauksensa ovat pääasiassa tehty heidän oman innostuksensa puolesta, ja pääasiassa vapaa-ajalla ja varsinainen rahallinen voitto saadaan muilta alustoilta. Ainoastaan pienemmät firmat ovat sanoneet, että Linuxversioiden julkaiseminen on ollut kannattavaa - esimerkiksi S2 Games sanoi näin Heroes of Newerthin kannalta, että Mac ja Linux-versiot olivat rahallisesti menestyksiä.
Tämä tekniikka puolestaan voisi houkutella nimenomaisesti suuria pelitaloja tuomaan pelejään Linuxille, sillä se ei vaadi paljoa resursseja. Jos Transgamingin politiikka noudattaisi tapaa "Tällä hinnalla saatte Mac-version ja tällä hieman kalliimmalla Mac JA Linuxversion", niin monet pelitalot varmasti panostaisivat näihin molempiin "porttauksiin", koska se on vain pikkasen enemän rahaa ja pelistä riippuen se voi tulla myös Linuxkäyttäjiltä monenkertaisena takaisin. Pelin tekijän kannalta se olisi siis vain hieman suurempi rahallinen panostus, mutta varsinainen työ yhtä suuri laitetaanko Transgaming vääntämään Ciderillä vain Mac-versio vai sekä-että. Ehkä pari sopimuspaperia enemmän, mutta se siinä. Loppupeleissä se riippuu kuitenkin täysin linuxkäyttäjistä, että onko tämä kannattavaa bisnestä.