Kirjoittaja Aihe: Päivitys lista,onko tässä mitään turhia ruksittuna??  (Luettu 1784 kertaa)

ubunisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 237
    • Profiili
https://picasaweb.google.com/lh/photo/MAdbHoCDvCNZiuGmbHuOYQ?feat=directlink

Olen ruvennut miettimään tuota listaa että onko nuo kaikki ihan pakollisia listassa olevia päivitys juttuja vai onko niistä mahdollisesti poistettaviksi luokiteltaviakin ja mitä niistä voisi ruksata pois tai esim poistaa kokonaan??
Ubuntu 11.04 natty+samsung r522+ hp pöytäkone 3.2ghz hyper-threading+ubuntu 11.04 natty+sonera viihdepaketti digiboxi linux ytimellä+telewell adsl wlan kaapeli modeemi.

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Päivitys lista,onko tässä mitään turhia ruksittuna??
« Vastaus #1 : 15.05.11 - klo:14.36 »
Nuohan on pakettivarastoja ja sinun pitää itse tietää mitkä niistä on tarpeellisia siis ihan sen mukaan mitä sovelluksia käytät, kyllähän siellä on Canonicalin kumppanit kolmeen kertaan kun niitä normaalisti on kaksi mutta vaikea näin ulkopuolisena sanoa mitkä ovat tarpeen ja mitkä ei.

ubunisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 237
    • Profiili
Vs: Päivitys lista,onko tässä mitään turhia ruksittuna??
« Vastaus #2 : 15.05.11 - klo:14.40 »

No niinpä,siksipä ajattelinkin kysyä neuvoa näitten suhteen kun ei oo harmainta aavistustakaan näistä silleen toiminnaltaan ja tarpeellisuudeltaan vaikka olenkin joitain adoben ja käyttöjärjestelmän ohjelma ongelmia saanutkin korjattua ihmeen kautta,niin silti ollaan vielä siinä asemassa että sitä syvintä tietämystä ei ole oikein olemassa.Mutta esim sudon perus jutut alkaa olla hallinnassa sekä pakettien asentamiset yms perus kikkailut ja johan tämä järjestelmä on ollut käytössä liki 5kk ja eipä tarvitse haaveilla windowsin ostamista tilalle ainakaan mitä itse käytän konetta
Ubuntu 11.04 natty+samsung r522+ hp pöytäkone 3.2ghz hyper-threading+ubuntu 11.04 natty+sonera viihdepaketti digiboxi linux ytimellä+telewell adsl wlan kaapeli modeemi.