Kirjoittaja Aihe: Ongelmia A-link WNU(L):n kanssa(ratkaistu saa poistaa)  (Luettu 2162 kertaa)

Hansmo

• Käyttäjä
    • Profiili
Joo elikkäs tommonen kapistus tuli hankittua vähän aika sitten, koska oli tarkoitus saada kanettava tietokone nettiin.

No ongelmana tässä on se, että tietokoneeni löytää kyllä laitteen, mutta ei suostu yhdistämään sitä verkkoon. Joten voisiko joku laitteesta tietävä henkilö auttaa?

Käytössäni on Ubuntu 11.04.
« Viimeksi muokattu: 11.05.11 - klo:21.01 kirjoittanut Hansmo »

japfin

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Ongelmia A-link WNU(L):n kanssa
« Vastaus #1 : 10.05.11 - klo:22.36 »
Mulla toimii sama ihan plug and playnä 11.04ssä, eli ajurien suhteen ei pitäisi olla ongelmia.

Kysytään nyt ihan baisikkinä että olethan määritellyt wireless networksin asetukset oikein, jotta oikea modeemi, oikeilla avaimilla löytyy?

Lisäys: Jos et ole niin tsekkaa modeemin pohjasta, luultavasti, tarvittavat tiedot.
« Viimeksi muokattu: 10.05.11 - klo:22.37 kirjoittanut japfin »

Hansmo

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 11.05.11 - klo:16.24 »
Mistä mää löydän tuon wireless networksin?

japfin

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 11.05.11 - klo:17.53 »
Itse käytän enkkuversiota.

System-Preferences-Network Connections

Wireless ja Add (Lisää)

Koklaa kuiteskin eka tätä:

Voi myös onnata yläpalkin Network Connetions pikavalikosta, jossa pitäisi näkyä lista wireless modeemeistä kantavuusalueella. Valitse oma modeemisi (katso modeemin pohjasta) ja laita sen wireless key ja johan pitäis onnata.

Jos on kieliongelmia niin toivon mukaan joku suomen kielestä käyttävä voisi neuvoa.

junnuh

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Kotisivu
Vs: Ongelmia A-link WNU(L):n kanssa(ratkaistu saa poistaa)
« Vastaus #4 : 13.05.11 - klo:18.58 »
Hei!

Mulla kyseinen tikku toimii suoraan lennosta 11.04:ssä. Sen kun tökkää kiinni usb-porttiin.

Langattomam verkon voi määritellä yläpalkista, klikkaa verkkokuvaketta oikealla, valitsee valikosta "muokkaa yhteyksiä", aukeaa verkkoyhteydet ikkuna, sieltä Langaton-välilehti ja "lisää yhteys."

Yksi tapa, on muitakin! ;)

valoisin kevätterveisin junnuh
valoa lämmöllä ja rakkaudella - ubuntu rulaa
www.junnunterapiat.com