Kirjoittaja Aihe: Ääniajurien uudellenasennus 11.04  (Luettu 925 kertaa)

japfin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 226
    • Profiili
Ääniajurien uudellenasennus 11.04
« : 11.05.11 - klo:18.06 »
Nonii...

Aina sitä sählää. Mulla on kaksi äänikorttia CA0106 Soundblaster ja CrystalClear SoundFusion. Yleensä käyttelen soundblasteriä, mutta siitä hävisi keskikaistan äänet tässä tänään. Katsoin sitten netistä vinkkejä ja asensin uudestaan joitain ajureita ja installoin uusia.

Sitten kävi se normaali, eli hävis kaikki äänet. Googlasin taas ja väänsin lisää...turhaan.

Menin Package Mangerin historiaa läpi ja yritin poistaa äsken asennettuja ajureita ja installoida joitain täysin poistettuja. No ei siitä(kään) mitään hyvää seurannut, yllätys.

Eli nyt on äänetön Ubuntu ja sen äänisysteemi ihan sekaisin. Mitä tehdä? Onko mitään tapaa nollata äänisysteemin tiedostoja? Ei kai vaan uudestaan asennusta juuri kun on saanut kaiken pelittään. Vai onnistusko joku Ubuntun reinstallointi? Säästääkö se mun user-asetuksia? Eli, ei putsais kaikkia ibus-lisäkieliä, lisäohjelmia ja muuta tuunausta, mutta laittais Ubuntun koodin muuten 0 tilaan, eli poistais rootista kaiken mun sekottaman ja laittais päälle normipuhtaan. Untako vain?

Pieruke sanon minä.

Edit. Onnaisko joku tämmönen:

http://linuxologist.com/1general/howto-fresh-ubuntu-install-without-losing-your-current-settings/
« Viimeksi muokattu: 11.05.11 - klo:18.09 kirjoittanut japfin »