Hei,
En ole Linux-asiantuntija, eikä koodauskaan ole omaa alaani. Olen tässä kuitenkin pari päivää yrittänyt asentaa Ubuntua koneelleni, jonka tiedot ovat seuraavat
Malli: ASUS Notebook X71SL Series
Suoritin: Intel Core 2 Duo CPU
Muistia 3 Gt
32-bittinen käyttis
Näytönohjain NVidia GeForce 9300M GS
Olen asentanut Ubuntun kertaalleen suoraan dvd-levyltä (en siis Windowsin kautta). Splash-valikon jälkeen kone herjasi jatkuvasti heittämällä eteen kuuluisan mustan ruudun, myös tekstitila-asennuksessa. Ubuntua pääsin kuitenkin kokeilemaan ja asentelemaan valitsemalla nuo noapic & nolapic -komennot. Näyttäisi siltä, että koneellani Ubuntu aukeaa nimenomaan tuolla nolapic -komennolla, noapicilla ei väliä.
Kysymykseni siis kuuluukin, mitä tuo nolapic tarkoittaa? Miten voin Ubuntun asentamisen jälkeen saada käyttöjärjestelmän aukeamaan (niin, eittei heitä tas mustaa ruutua), kun tuota nolapic -komentoa ei voi vain valikosta valita? Pitääkö koodata johkin jokin komento itse? Konehan hyytyy mustaan ruutuun heti käynnistysvaiheessa kun valitsen käynnistettävän käyttöjärjestelmän. Recovery mode hyytyy myös.
Vai onko niin, ettei meikälaisen koneella voi Ubuntusta haaveillakaan? Miten on?
Kiitän etukäteen ja toivon asiallisia kommentteja, sillä olen aloittelija.