Törmäsin erikoiseen ongelmaan dapperin kanssa. Eli asennus toimii suurinpiirtein hyvin, tosin vikatilassa tai "safe mode":ssa.
Asennuksen jälkeen kun dapperin käynnistyä ensimmäistä kertaa puhtaan asennuksen jälkeen niin mitään ei tapahdu. Kone ei käynnisty ei niin graafiseen tilaan kuin tekstitilaankaan, ainoastaan kursori jää vilkkumaan vasempaan yläkulmaan muuten tyhjälle ruudulle. Ilmeisesti jotain tapahtuu taustalla koska tietokoneen kaiuttimista kuuluu jonkinlainen "tilulii" jonka olen tulkinnut käynnistyksen yhteydessä kuuluvaksi "boot melodiaksi".
Aiemmin olen käyttänyt 5.10 breezy versiota joka on toiminut erittäin hyvin ilman mitään ongelmia.
Dapperin asennuksen tein täysin tyhjälle kovolle jolta oli kaikki osiot poistettu ja MBR tyhjennetty.
Ilmeisesti jokin laitteistoyhteensopimattomuus mutta.........niin mikä?
Koneeni on noin 3 vuotta vanha. Asus A7n8x-x emolla Nforce2 piirisarjalla ja Geforce FX5600 näytönohjaimella, eli laitteistonkaan ei pitäisi olla ihan tuntematonta tai iki vanhaa vielä. Aiemmin Suset, Xandrosit sun muut on toiminut oikein hyvin.
Jos joku osaa kertoa jonkun hyvän vinkin niin ikuisesti kiitollinen olisin, hirveän monimutkaista selontekoa ei kannata antaa olen nimittäin Linux-puolella melko noviisi vielä.