Kirjoittaja Aihe: Mythbuntu käynnistys|Mikä on kun ei käynnisty?  (Luettu 3061 kertaa)

Miikkura

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Heijsan! Asensin eilen mythbuntu 10.10 windows 7 kylkeen. Asennus sujui ihan moitteetta ja boot menussa on nyt valittavissa Mythbuntu tai Winukka, mutta mikä on, kun ei toi mythbunty jostain syystä suostu käynnistymään?
Aluksi tulee tämä valikko normaalisti:
Valitten tosta normaalisti Mythbuntun, jonka jälkeen vilkahtaa näytössä niin nopeasti joku kahden rivin tekstipätkä, ettei lukemaan kerkeä. Sitten tulee tällanen menu:
Tos on valittavissa vaan "Windows 7 (loader)" ja jotain muut tekstiä samalal rivillä. Sen ku valittee ni heittää takasin tohon ekaan kuvaan eli "mainboot-menuun".

Mites saan tuon Mythbuntun käynnistymään?

Jos täsä on mitään hyötyä, niin lisään tähän myös EasyBCD bootladerin settingit:
"There are a total of 2 entries listed in the bootloader.

Default: Windows 7
Timeout: 10 seconds
EasyBCD Boot Device: C:\

Entry #1
Name: Windows 7
BCD ID: {current}
Drive: C:\
Bootloader Path: \Windows\system32\winload.exe

Entry #2
Name: Mythbuntu
BCD ID: {5b97be12-654a-11df-9a57-b270b3e31a29}
Drive: L:\
Bootloader Path: \ubuntu\winboot\wubildr.mbr"

Kiitoksia kaikille jo etukäteen!! :)
« Viimeksi muokattu: 19.02.11 - klo:13.56 kirjoittanut Miikkura »

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Mythbuntu käynnistys|Mikä on kun ei käynnisty?
« Vastaus #1 : 19.02.11 - klo:15.04 »
Heitä wubi roskiin ja asenna Mythbuntu Windowsin rinnalle.

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Mythbuntu käynnistys|Mikä on kun ei käynnisty?
« Vastaus #2 : 19.02.11 - klo:22.28 »
Lainaus
Bootloader Path: \ubuntu\winboot\wubildr.mbr"

Mythbuntun asennus aloitetaan käynnistämällä kone esim. Mytbuntun cd:ltä, eikä Windowsista käsin. Tuo on Canonicalin vika kun aloittelija harhautuu jo heti alussa Wubi-asennukseen.

Miikkura

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Mythbuntu käynnistys|Mikä on kun ei käynnisty?
« Vastaus #3 : 21.02.11 - klo:13.11 »
Olen siis ihan uusi linux käyttäjä. Olen lähtöpisteessä nolla. Mikä ongelma tässä Wubissa on? Miksi sitä ei olisi saanut käyttää? :O

Jyrge

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Vs: Mythbuntu käynnistys|Mikä on kun ei käynnisty?
« Vastaus #4 : 21.02.11 - klo:14.21 »
Olen siis ihan uusi linux käyttäjä. Olen lähtöpisteessä nolla. Mikä ongelma tässä Wubissa on? Miksi sitä ei olisi saanut käyttää? :O
Se wubi tekee asennuksen Windows-osion sisälle levynkuvaan. Jos haluaa asentaa Ubuntun tai ihan minkä tahansa muun distron Windowsin rinnalle niin kannattaa mielummin asentaa omalle osiolle (käynnistä kone Mythbuntu-levyltä, kuten aikaisemmin on jo sanottu).

Miikkura

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Mythbuntu käynnistys|Mikä on kun ei käynnisty?
« Vastaus #5 : 22.02.11 - klo:00.24 »
Olen siis ihan uusi linux käyttäjä. Olen lähtöpisteessä nolla. Mikä ongelma tässä Wubissa on? Miksi sitä ei olisi saanut käyttää? :O
Se wubi tekee asennuksen Windows-osion sisälle levynkuvaan. Jos haluaa asentaa Ubuntun tai ihan minkä tahansa muun distron Windowsin rinnalle niin kannattaa mielummin asentaa omalle osiolle (käynnistä kone Mythbuntu-levyltä, kuten aikaisemmin on jo sanottu).
Kiitoa selvennyksestä!

Asensin Ubuntun erilliselle asemalla (windowsissa partitionsin kautta jaoin kiintolevyn kahtia, toinen windowsille ja toinen täysin tyhjä tila ubuntulle), liityykö tuo yhä tuohon wubiin? Yritin ensin tikulta asentaa, mutta herjasi jonkun vesamenun puuttumista tai muuta erroria - jäi sitten siihen se ja turvauduin wubiin. Onko tuosta levykuvan muutoksesta jotain haittaa?

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Mythbuntu käynnistys|Mikä on kun ei käynnisty?
« Vastaus #6 : 24.02.11 - klo:19.01 »
Lainaus
liityykö tuo yhä tuohon wubiin?

Ei kai, jos tyhjään tilaan on asennettu.