^ Outo juttu, että tuo yle:n "pikakuvake" ei soi enää Elokuvasoittimella. Laitoin VLC:n oletukseksi. Elokuvasoitin on vaan parempi tuossa live-streamien toistamisessa. Lataakin puolet nopeammin, kuin VLC-soitin.
Nyt asennsin Windowsin ihan oikein (ei virtuaalikoneen kautta, eikä wubina [jos edes on Linux-maailmassa mahdollista]). Kävi hieman nolosti. Luulin (koska koneen käynnistysvaiheessa ei voinut valita Ubuntua Windowsin sijaan, vaan Windows käynnistyi mitään kyselemättä) että koneessa on vain Windows. Nyt minulla on sitten koneella kaksi Ubnutua. Koneen käynnistyessä, voi valita kahden Ubunutun ja Wintoosan väliltä. Tämä on jo varmaan jonkin asteen saavutus. Ja varmaan toinen Ubuntu poistetaan Gparted-ohjelmalla, joten asia on siltä osin tukossa. Se ohjelma ei aukea minulle. Sitä ei ole tarkoitettu minulle. Helpompi asentaa käyttis uudelleen ja formatoida ja osioida sitten siinä yhteydessä.
Mutta "asiaan".. Asensin niin minimaamilisen Windowsin, kuin vaan mahdollosta. Kokoa sillä on 350 Mt. Nyt tarvitsisin apua, koska edes näytön aseteuksista en saa valittua oikeaa pixelikokoa (1400x900). Isoin vaihtoehto on jotain 1024×768. Onko olemassa jotain super-pakettia, minkä installoimalla saisin kaikki ajurit ajan tasalle? Ubuntun kun asentaa, niin ei tarvitse huolehtia mistään ajureista yms.
Miksi asensin Windowsin Ubuntun rinnalle? No pelit on varmaan suurin syy, mutta kun jotkin ohjelmat (musiikii, CAD, jne) ovat kertakaikkiaan tehty vain Windowsille ja virtuaalisesti en saanut toosalle tarpeeksi prosssu-tehoja.
kuva levytyökalustaOsaisiko joku vielä kertoa, kuinka saan asennettua sellaisen toiminnon, että kun painan kuvan pääppä hiiren oik. nappia, niin valikkoon tulee "pienennä kuvia" toiminto?