Kirjoittaja Aihe: Lepotilan toimimattomuus  (Luettu 3027 kertaa)

LinuxMan

• Vieras
Lepotilan toimimattomuus
« : 05.06.06 - klo:21.51 »
Terve!

Tässä olen nyt muutaman viikkoa ihmettellyt, että miksi lepotila ei toimi Ubuntussa. Kun yritän asettaa koneeni lepotilaan niin näyttö pimenee, mutta kone jää hurisemaan eli se ei mene edes virransäästötilaan asti. Windowsissa kuitenkin lepotila toimii hyvin, joten ACPI tuskin rikki. "/etc/default/acpi-support" conffia säätelin tuloksetta ja tein siihen mm. ohessa olevan muokkauksen. Onkos täällä kellään vastaavaa tilannetta entä osaisiko kukaan auttaa? Tähän loppuun vielä hyvä mainita, että käytössä siis pöytäkone eikä läppäri.

Koodia: [Valitse]
# Uncomment the next line to enable ACPI suspend to RAM
ACPI_SLEEP=true

# Comment the next line to disable suspend to disk
ACPI_HIBERNATE=true

Minna S

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Lepotilan toimimattomuus
« Vastaus #1 : 05.06.06 - klo:22.32 »
No tämä minun ongelma ei oikeestaan liity tähän, mutta minä en meinaa joskus saada näytönsäästäjää pois päältä, vaikka kuinka painelis näppäimiä ja klikkailis hiirellä. En muista että breezyssä olis tuollaista ollut.

Linux user # 406601

Krister

• Käyttäjä
  • "Search" is your friend
    • Profiili
« Vastaus #2 : 07.06.06 - klo:03.18 »
Terve!

Tässä olen nyt muutaman viikkoa ihmettellyt, että miksi lepotila ei toimi Ubuntussa. Kun yritän asettaa koneeni lepotilaan niin näyttö pimenee, mutta kone jää hurisemaan eli se ei mene edes virransäästötilaan asti. Windowsissa kuitenkin lepotila toimii hyvin, joten ACPI tuskin rikki. "/etc/default/acpi-support" conffia säätelin tuloksetta ja tein siihen mm. ohessa olevan muokkauksen. Onkos täällä kellään vastaavaa tilannetta entä osaisiko kukaan auttaa? Tähän loppuun vielä hyvä mainita, että käytössä siis pöytäkone eikä läppäri.

Koodia: [Valitse]
# Uncomment the next line to enable ACPI suspend to RAM
ACPI_SLEEP=true

# Comment the next line to disable suspend to disk
ACPI_HIBERNATE=true

Kannettavassa ATI:n ajuri minulla ainakin aiheuttaa samanlaisen tilan, joten jos sinulla on ATI:n näytönohjain pöytäkoneessa, niin miksei sekin jäisi tuommoiseen tilaan...
Live cd:llä tuon voisi näppärästi testata.

Update:
Kokeilinpa piruuttani hibernaatiota pöytäkoneellani ja aika synkästi meni, eli koneesta meni oikein virrat pois ja näytti hyvältä, mutta käynnistys jumittui ja itseasiassa näytössä kävi vihreät raidat ja se kytkeytyi pois päältä.
Virrat oli pakko ottaa pois ja takaisin  :'(
Onneksi mitään ei hajonnut  ;D

Laitan 2€ panokseksi, että näytönohjain on ongelma... tai siis ajuri.
« Viimeksi muokattu: 07.06.06 - klo:03.29 kirjoittanut Krister »

Zalman

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 07.06.06 - klo:18.20 »
Sama vika; oli radeon 9800pro tai gforce6800gt koneessa kii, joten näyttiksen merkillä ei väliä.Myös mulla winukassa toimii molenmat.

LinuxMan

• Vieras
« Vastaus #4 : 09.06.06 - klo:21.50 »
Testasin tänään live levyllä myös tuota lepotilaa. Koneesta meni virrat pois ja kaikki näytti oikein hyvältä. Yritinpä sitten palata lepotilasta niin koneeseen tuli virrat ja siihen jäi vain hurisemaan. Näyttöön ei tullut mitään tms. Ehdotuksia vielä? :o

asdf

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 12.06.06 - klo:14.44 »
Itsellä oli sama ongelma nvidian kanssa. nv drivereilla kyllä toimi hyvin mutta kun koitin nvidian kanssa niin kone jumittui suspendista poistuttaessa ja hibernateen ei mennyt ollenkaan, vaan lukitsi koneen. Sain kuitenkin toimimaan kun lisäsin xorg.conf:iin "Monitor" kohtaan seuraavan:
Option      "NvAGP"      "1"

nyt pelittää loistavasti.

CP

• Vieras
« Vastaus #6 : 22.06.06 - klo:15.29 »
Tuosta asetuksesta oli itselleni haittaa 3d kiihdytyksen suhteen. Ainakin enemy territorya pelatessa peli nyki ja nykytti sellaista tasoa, että pakko tuo oli ottaa pois ja buutata kone vielä päälle.

Option      "NvAGP"      "1"

Lepotila toimi kyllä ihan hyvin tällä Geforce 6600GT:llä, mutta 3d kiihdytyksen kärsiminen pakotti luopumaan tästä ratkaisusta. Pitänee tutkia tätä Ubuntun englanninkieliseltä foorumilta. Asia liittynee väärään prioriteetiin.
« Viimeksi muokattu: 22.06.06 - klo:15.38 kirjoittanut CP »