Kirjoittaja Aihe: jpg-tiedostojen konvertointi pdf-tiedostoksi RATKAISTU PÄÄPIIRTEISSÄÄN  (Luettu 3732 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2472
    • Profiili
Hei. Olen konvertoinut jpg-tiedostoja imagemagickilla multipage pdf-tiedostoksi. Minulla on aika suuria jpg-tiedostoja ja paljon, koska olen digitoinut kameralla arkistopapereita. Imagemagic joko tappaa prosessin, kun aletaan mennä yli 50 megan tai jopa tilttaa koneen. Voiko siihen asettaa jonkun parametrin niin, että se pystyisi tekemään vaikkapa 200 megasia pdf-tiedostoja.
 Olen tehnyt sitä läppärilläni, intel dual core, 1,7 Mgh muistaakseni ja 2 gigaa muistia. Kovalevyllä on riittävästi tilaa. Vai pitäisikö minun suurentaa swapia tai jos se ei käy, niin tehdä uusi swap.
« Viimeksi muokattu: 12.02.11 - klo:12.32 kirjoittanut Pontus12 »

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Vs: jpg-tiedostojen konvertointi pdf-tiedostoksi
« Vastaus #1 : 01.02.11 - klo:23.04 »
Hei. Olen konvertoinut jpg-tiedostoja imagemagickilla multipage pdf-tiedostoksi. Minulla on aika suuria jpg-tiedostoja ja paljon, koska olen digitoinut kameralla arkistopapereita. Imagemagic joko tappaa prosessin, kun aletaan mennä yli 50 megan tai jopa tilttaa koneen. Voiko siihen asettaa jonkun parametrin niin, että se pystyisi tekemään vaikkapa 200 megasia pdf-tiedostoja.
 Olen tehnyt sitä läppärilläni, intel dual core, 1,7 Mgh muistaakseni ja 2 gigaa muistia. Kovalevyllä on riittävästi tilaa. Vai pitäisikö minun suurentaa swapia tai jos se ei käy, niin tehdä uusi swap.

Oletko kokeillut Gnome-photo-printer ohjelmaa?

http://www.youtube.com/watch?v=v4f6OQjmlo0
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

juyli

  • Vieras
Vs: jpg-tiedostojen konvertointi pdf-tiedostoksi
« Vastaus #2 : 02.02.11 - klo:00.01 »
Olen konvertoinut jpg-tiedostoja imagemagickilla multipage pdf-tiedostoksi.

Multipage pdf? Tuo hieman epäilyttää. ImageMagick hanskannee kuvan tekemisen pdf-formaattiin lupaustensa mukaisesti, mutta se ei missään tapauksessa ole mikään PDF-editori vaan nimenomaan kuvien manipulointiohjelma.

retu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 949
    • Profiili
Vs: jpg-tiedostojen konvertointi pdf-tiedostoksi
« Vastaus #3 : 02.02.11 - klo:00.26 »
Ohjelmat tiffcp ja tiff2pdf voisivat toimia paremmin. Muuta ensin convert:lla jpg->tiff, laita sitten tiff:t tiffcp:llä nippuun (multi-image-tiff) ja muuta se lopuksi pdf:ksi.

Ihan ensin kannattaisi yrittää pienentää niitä kuvia. 200Mt kuulostaa minusta aika paljolta ellei sitten ole tuhat sivuinen pumaska.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2472
    • Profiili
Vs: jpg-tiedostojen konvertointi pdf-tiedostoksi
« Vastaus #4 : 12.02.11 - klo:12.31 »
Kiitos neuvoista. Kyllä imagemagic toimii toistaiseksi parhaiten. En voi pienentää tiedostoja, koska ne ovat vanhaa käsinkirjoitettua tekstiä ja resoluution on oltava mahdollisimman hyvä. Tein useamman pdf:n. Noin 50-60 megaa oli yläraja yhdelle pdf:lle. Laitan otsikkoon ratkaistu, koska tuskin uutta ratkaisua löytyy. Windowsin tekstinlukuohjelmat ja ehkä linuxissakin toimiva Abbyy saattavat kyetä suurempiin tiedostoihin. Minulla Abbyy on kuitenkin windows-ohjelma, sillä linuxin versio oli pari pykälää vanhempi enkä ollut myöskään varmaa, onko siinä suomenkielen lukuominaisuudet.

VOJ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 135
    • Profiili
Vs: jpg-tiedostojen konvertointi pdf-tiedostoksi
« Vastaus #5 : 13.02.11 - klo:14.12 »
Yksi keino olisi kyllä muuttaa kuvat yksi kerrallaan pdf-tiedostoiksi ja sitten pdfsam-ohjelmalla yhdistää ne yhdeksi tiedostoksi. Pdfsam on lyhenne sanoista pdf split and merge. Itse olen käyttänyt sitä paljonkin pdf-tiedostojen yhdistämiseen ja halutun sivun irti riipimiseen.

Uskoisin tämän olevan nopein ja tehokkain keinon ko. homman hoitamiseen.
« Viimeksi muokattu: 13.02.11 - klo:16.12 kirjoittanut VOJ »