Kirjoittaja Aihe: Ongelmat: Ubuntu netti ja resoluutio  (Luettu 1084 kertaa)

Chagidiel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Ongelmat: Ubuntu netti ja resoluutio
« : 25.11.10 - klo:09.05 »
Tietokone on Fujitsu Siemens V5353 ja näytönohjain Sis Mirage 3 SiS672 series.

Ainoat resoluutio vaihtoehdot ovat 600x400 ja 800x600. Koitan asentaa laiteajureita kuten netistä luin, muttei löydy.

Täältä löytyy ohjeet: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1245831
Mutten oikein tajua. Myös on ollut ohjeita, missä muutetaan arvoja, mutta mitkään komennot eivät minulla toimi.

Toinen ongelma on netti. Firefox menee vain googlen sivuille, kuten muutkin kokeilemani selaimet. Messenger ei toimi (Ubuntun oma, aMSN tai Pidgin). Kuitenkin nettiyhteys on olemassa, sillä pystyn lataamaan ohjelmia ja kone päivittyy.

Ohjeiden mukaan kirjoitin selaimen osoiteriviin about:config ja muutin muutamia arvoja, mutta ei auttanut.

Olen koittanut lukea Ubuntun ohjeita, mutta ne ovat joko epäselvät minulle tai eivät tarpeeksi yksityiskohtaiset. Netissä suurin osa ohjeista myös minunkaltaiselle nobolle epäselkeitä.

Lisäksi ongelma on se, että koska netti toimii vain Win puolella (asennettu sekä Windows XP Professional että Ubuntu 10.04) on ohjeiden lukeminen jatkuvaa koneen restarttaamista.

Löytyykö mistään selkeitä ohjeita, tai vaikka jotain valmista ladattavaa pakettia mikä fiksaa ongelmat? Esim. resoluutiolle paljon pysty mitään tekemään järkevästi ennen kuin netti toimii.

Harmittaa hieman, sillä muuten Ubuntu pelittää hyvin ja on nopeampi kuin Windows ja se sisältää kaiken mitä tarvitsen.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3939
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB