Hei!
Tiedustelisin, että miten saan muutettua Ubuntun käynnistyksen ja sammutuksen yhteydessä näyttöruudulle tulevaa latauskuvaa? Oletuksena kuva on tällainen:
http://cdn.cbsi.com.au/story_media/339302705/550/ubuntu_lucid_lynx_1-550x411.jpgLadattu Spash Screen .tar-paketti pitäisi ilmeisesti purkaa /lib/plymouth/themes -kansioon, mutta aina kun yritän tehdä sen, näyttöruudulle tulee ilmoitus, jossa lukee näin:
"Sinulla ei ole oikeuksia purkaa arkistoja kansioon ”file:///lib/plymouth/themes”
Löysin sivustolta
http://gnome-look.org/content/show.php/Fun_With_Linux_2+plymouth?content=138795ohjeen, jossa sanottiin näin:
"open your terminal:
go to :
cd /lib/plymouth/themes/
sudo cp -r /home/***/Download/Fun_With_Linux_2/ ./
(note : *** = is a your user directory, so change it as your name)
and then:
sudo update-alternatives --install /lib/plymouth/themes/default.plymouth default.plymouth /lib/plymouth/themes/Fun_With_Linux_2/Fun_With_Linux_2.plymouth 100
and:
sudo update-alternatives --config default.plymouth
and chose Fun_With_Linux_2 from list
end run:
sudo update-initramfs -u"
Jumitun kuitenkin aina tuohon sudo "cp -r /home/***/Download/Fun_With_Linux_2/ ./" -kohtaan, sillä Päätteeni antaa komennosta tällaisen tulosteen:
cp: tiedoston ”/home/hannu/Download/Fun_With_Linux_2/” tilaa ei voi lukea: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole
Olen uudelleenasentanut Ubuntuni levynkäytöllisistä syistä ja aiempaan Ubuntuuni sain ladattua Splash Screenin ongelmitta, mutta tein sen muistaakseni Ubuntun teema-asentimen avulla, enkä suinkaan Päätteen kautta. Olen koettanut asentaa uuteen Ubuntuuni Splash Screenia samalla menetelmällä kuin aikaisemminkin, mutta teema-asennin ilmoittaa vain, ettei tiedosto ole kelvollinen teematiedosto. Olen kokeillut useampia Splash Screen -tiedostoja, eikä teema-asennin ole suostunut asentamaan niistä yhtäkään, vaan kaikkien kohdalla on tullut sama ilmoitus. Olen myös tarkistanut, että Splash Screen on valittuna StartUp-Managerissa. Sekä aiempi että nykyinen Ubuntu ovat olleet 10.04. -versioita.
Mikä nwuvoksi?