Kiitos jälleen kerran vastauksista
Enpä juuri tunne näiden dvb-tikkujen tekniikkaa ja voipi olla, että patchi tosiaan ei vaikuta lainkaan muuta kun dual-tuner laitteissa. Jotenkin nuo kaksi laitetta yhtaikaa kuitenkin sotkevat toisensa, minkä vuoksi ajattelin tuotakin kokeilla. Näytti itseasiassa jo ihan lupaavalta, kunnes tuli täysin uusi ongelma, joka ei liity mitenkään tähän asiaan: tuli kernel panic, minkä syynä oli se, että laite hukkasi kovalevynsä. Ei nimittäin bootannut enää lainkaan. Eri johtojen rämppäämisen jälkeen sain taas laitteen käyntiin, joten testaus saa jatkua illalla. Minulla on todennäköisesti joku liitin löysällä tai sitten vika on koneen ide <-> sata -adapterissa, kuka tietää.
Onpa minulla vastoinkäymisiä kerrakseen. Seuraavan takia jouduin jo aiemmin kääntämään koko kernelin:
http://mummila.net/nuudelisoppa/tag/acpi/USB-laitteet eivät heränneet aina bootissa kun sammutus sai ne jotenkin epästabiiliin tilaan.
Asenna viimeisimmät v4l-dvb ajurit.
Enpä ainakaan ensimmäisellä yrittämällä saanut niitä toimimaan lainkaan. Ei vain hakenut yhtään kanavaa. Pitää varmaan yrittää uudelleen. Kyllä ne "epäviralliset" ajurit, toimivat vallan hyvin minun vanhassa Hardy-pohaisessa HTPC:ssä ja myös tässä uudessa. Meinasin pitää ne itselläni tallessa
Voipi olla, että vika on ihan jossain muualla kun tikun ajureissa. Ehkä helpoin konsti päästä eteenpäin on laittaa yksinkertaisesti vain yksi kappale kutakin viritintä. Anysee näkyy tosiaan toimivan hyvin Leadtekin parina. Anyseen voi laittaa tekemään ne EIT-haut, niin ein ainakaan sitten sotke mitään.