On pitänyt ajat sitten kysyä asiasta,ja nyt rohkaistuin vihdoin,koska kirjoitin kysymyksen mokkulastakin eräälle toiselle foorumille.
Minulla on Ubuntun uusin versio päivitettynä nyt koneella ja se on ainut käyttis tässä.
Olen ihmetellyt kun kone menee "uinuntaan",niin näyttö ei herää enää kuin ottamalla sen johdon irti ja laittamalla takaisin,ja sen vuoksi käynnistän samalla koko koneen uudestaan.Voisiko kyseessä olla joku ajuri juttu,koska keskusyksikkö on uudempi ja näyttö vanha pönttis,kuten itsekin.
Minulla on sys infossa kaikenlaista tietoa,mutta en oikein osaa katsoa mistä selviää näytön tiedot,joten neuvoa siihenkin,niin voin lähettää oikeaa infoa koneesta tänne myöhemmin.
Kiitos teille ( jo näin etukäteen) jotka ehkä edes yritätte vastailla ja kartoittaa ongelmaa näin heppoisilla tiedoilla.
Toinenkin ongelma on,että miksi selain(Firefox) on aina offline tilassa kun sen avaa.
Ja ps. olen kyllä jo katsellut googlaamalla ja tältä foorumilta hakusanoilla kaikenlaisia ohjeita läpi,mutta en löytänyt ihan samanlaista ongelmaa.