Kirjoittaja Aihe: Päivitysongelma  (Luettu 2640 kertaa)

basse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Päivitysongelma
« : 05.06.06 - klo:20.16 »
Jokohan saan heittää hyvästit tälle koneelle. Päivitys dapperiin meni täysin pieleen apt:n kautta. Kokeilin nyt cd-päivitystä levyltä, joka toimii ok muissa koneissa. Tääsä ei avaidu edes eka valikko vaan stoppa heti alkuunsa: Initializing gfx code...
ja sitten muutama rivi static memory
malloc jne...

On pienen vaivan jälkeen saatu toimimaan kahden edellisen päivityksen jälkeen.

Kaivanko kuopan ja haen kevyt mullat tälle Aptivalle vuodelta -99?

basse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Re: Päivitysongelma
« Vastaus #1 : 05.06.06 - klo:20.50 »
Pienenä lisäyksenä, älkää kirjoitelko mitään ilman laseja, jos tarvitsette niitä. Sorry vaan noi kaikki "häiriöt". Itse ongelma on edelleen avoin.

basse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Re: Päivitysongelma
« Vastaus #2 : 05.06.06 - klo:22.05 »
Vastaanpa vieläkin itselleni: aivan tiedoksi muille mahdollisille romurautahemmoille. Ei onnistu dapper tässä perhepaketissa, ei ainakaan mun taidoilla, kaikissa muissa kolmessa kaikki meni aivan OK!

Esteettisyys on selvästi pykälää parempi, varmasti kaikki muukin kunhan ehtii hahmotella. Toi Aptiva saa taas kerran Sargen kaverikseen kun siitä niin kovasti tykkää.

Ei silti, en ole vieläkään maksanut senttiäkään, enkä aikoinaan penniäkään, kotona olevista koneista. Pikku parannuksiin on toki kulunut ehkäpä tonni viidessätoista vuodessa. En pidä pahana.

mcduck

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 250
    • Profiili
Re: Päivitysongelma
« Vastaus #3 : 06.06.06 - klo:14.02 »
Koititko puhdasta asennusta päivityksen sijaan?
42

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Re: Päivitysongelma
« Vastaus #4 : 06.06.06 - klo:15.51 »
Jokohan saan heittää hyvästit tälle koneelle. Päivitys dapperiin meni täysin pieleen apt:n kautta. Kokeilin nyt cd-päivitystä levyltä, joka toimii ok muissa koneissa. Tääsä ei avaidu edes eka valikko vaan stoppa heti alkuunsa: Initializing gfx code...
ja sitten muutama rivi static memory
malloc jne...

On pienen vaivan jälkeen saatu toimimaan kahden edellisen päivityksen jälkeen.

Kaivanko kuopan ja haen kevyt mullat tälle Aptivalle vuodelta -99?

Joo, mulla oli cd asennusongelma myös aptivassa jo ton breezyn kanssa. eikä nettiasennuskaan skulannu. hommasin toisen koneen koska mitä ilmeisemmin se oli rauta ongelma. Siinä aptivassa on vieläkin toi hoary ja kyllä se vieläkin ihan pelaa vaikka sillä ei juurikaan käyttöö oo. tässä ite värkätyssä (muualta silti hankittu) mulla on breezy vielä mutta se pääsee kohta uusiin kuoseihin eli Dapperiin. Mutta tohon vielä niin uskoakseni ei auta enää säätelytkään. kokeilin meinaan sitä ihan täällä, niin, paikallisen ubuntu virtuoosin kanssa.  ;)
# 21712

basse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Re: Päivitysongelma
« Vastaus #5 : 06.06.06 - klo:18.57 »
Jeps, kyseessä on puhdas rautaongelma. Toi Aptiva sais muuten kyytiä, mutta mulla on siihen kaksi 40 gigan kovoa, jotka taas yllätys yllätys eivät toimi mun muissa koneissa - tai ei ainakaan muiden kanssa.
Näin suurta muistikapasiteetin vähennystä ei tässä iässä voi edes kuvitella, joten jotain käyttöä on keksittävä ja on itse asiassa jo keksittykin. Toinen levy saa Ubintun, mutta se on tosiaan asennettava Hoaryn kautta.

Mutta noin periaatteessa älkää kajotko edes ongenvavalla tälläisiin pyydyksiin, älkääkö piip-merkkisiin kannettaviin, jos niihin nyt ylipäänsä pitää kajota.