Kirjoittaja Aihe: Ubuntu-Netbook 10.04 autmaattinen sammutus sotkee asennuksen  (Luettu 1740 kertaa)

T1ppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Hei,

Minulla on tällainen erikoinen vika:
Aina, kun yritän asentaa Ubuntu-netbook 10.04: kiintolevylle, ilmestyy automaattisen sammutuksen kuvake näytölle noin 50-60% kohdalla. Tämäon todella ärsyttävää, sillä en saa käyttistä ollenkaan asennettua, koska se jää aina puolitiehen.

Onko tuota automaattista sammutusta (60s) mitenkään mahdollista perua?

Terkuin,
Kari

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Luulisi että sinulla on vain "normaalit" asetukset päällä ja kone ei tunnista asennusta käytöksi.

Mene siis paikkaan: Preferences - Screen Saver - Power Management (suomeksi lienee Asetukset - Näytön säästäjä - Virranhallinta)

ja asettele sieltä niin että kone ei itsestään sammu - ei ainakaan noin nopeasti.

T1ppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Äsken selvisi, ettei tuolla sammutuksella ole mitään tekemistä asennuksen kanssa.

Eli minulla on tuo Ubuntu-Netbook 10.04 CD:llä, jolta buutatessa kone sammuu itsestään määräajan kuluttua.
Power manageent-asetuksilla ei ollut mitään vaikutusta.
Pitäisikö minulla asentaa tuo käyttäen usb-tikkua, kuten ohjeissa sanotaan?

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Äsken selvisi, ettei tuolla sammutuksella ole mitään tekemistä asennuksen kanssa.

Eli minulla on tuo Ubuntu-Netbook 10.04 CD:llä, jolta buutatessa kone sammuu itsestään määräajan kuluttua.
Power manageent-asetuksilla ei ollut mitään vaikutusta.
Pitäisikö minulla asentaa tuo käyttäen usb-tikkua, kuten ohjeissa sanotaan?

Jos boottaat suoraan asennukseen etkä live-käyttöön, niin ei kai se mitään sammu?

Ja jos sammuu, niin Bioksessa on sitten määritelty jotain kyseenalaista.

T1ppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili

Jos boottaat suoraan asennukseen etkä live-käyttöön, niin ei kai se mitään sammu?

Ja jos sammuu, niin Bioksessa on sitten määritelty jotain kyseenalaista.

No sitä tässä ihmettelen iteskin. En ole muuttanut mitään asetuksia.

Noh, ilmoittelen mahdollisista tulevista havainnoista.

T1ppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Noh, ilmoittelen mahdollisista tulevista havainnoista.

Hmm. Ilmeisesti jokin laitteistoon liittyvä häikkä.

Ubuntu sammmuttaa laitteiston virtanapista kysymällä reset, shotdown vai hypernate?
Samani ilmoitus on juuri sellainen.

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Et ole käsittääkseni kertonut mikä laite on kyseessä (ei kai vain Acer?), mutta luultavasti joku läppäri?

Voihan ne Bios-asetukset olla pielessä jo tehtaalta tullessa - paradoksaalista kyllä. Tee "Reset to Factor Defaults" (tai vastaava valinta) ja kokeile sitten lisää.