Kirjoittaja Aihe: ubuntu jää jumiin live cd asennuksen aikana  (Luettu 2249 kertaa)

ezkimo22

• Käyttäjä
    • Profiili
ubuntu jää jumiin live cd asennuksen aikana
« : 08.06.10 - klo:08.09 »
ubunjtu jää jumiin live cd asennukisen aikana jua jos jonkun lisäosan f6 valikosta valitsee grub ei boottaa kokonaan olleskaan

Hajakenttä

• Käyttäjä / moderaattori
    • Profiili
Vs: ubuntu jää jumiin live cd asennuksen aikana
« Vastaus #1 : 08.06.10 - klo:09.55 »
ubunjtu jää jumiin live cd asennukisen aikana jua jos jonkun lisäosan f6 valikosta valitsee grub ei boottaa kokonaan olleskaan

Onko siis niin, että Ubuntun asennus keskeytyy? Se ei ole mitenkään poikkeuksellista varsinkaan cd-levyltä asennusta tehdessä. Itse jouduin polttamaan asennuslevyn kolme kertaa, ennen kuin se onnistui. Luulen, en tiedä, että se johtuu tuosta valtavan suuresta tiedostokoosta 650 Mt. Siinä on jo bitti poikineen ja virhemahdollisuuksia paljon. Jos vielä olet asentamassa 10.04 Lucidia, sen asennuslevyllä ei enää ole mahdollisuutta tarkastaa levyn eheyttä. Jos siis asennuksen keskeytyminen on useista yrityksistä huolimatta toistuvaa ja suunnilleen samanlaista, ota suosiolla pakasta uusi cd ja polta .isosta uusi levy. Ja kun sitten olet onnistunut, merkitse se levy huolella ja säästä. Tilaamalla saa ehkä suuremmalla todennäköisyydellä ehjän levyn, mutta en oikein usko, että niitäkään on yksitellen tarkastettu. Myös usb-tikulla voi asentaa. Siinä on se hyvä puoli, että tikulle voi kirjoittaa asennusmedian monta kertaa uusiksi. Itse jouduin senkin tekemään kahdesti, koska ensimmäinen ei liveajossa ollutkaan toimiva. Se liveajo kai onkin eräänlainen levyn eheyden testi, mutta ei sekään kaikkea testaa.

Onnea harrastukselle.  ;)
DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04. DELL Latitude 7490 Xubuntu 24.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo

Tempo

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 08.06.10 - klo:10.43 »
Mä antaisin sellaisen ohjeen että polta dvd levylle.  Ainakaan mun kone ei suostu asentamaan cd levyltä kuin joskus vahingossa mutta dvd levyltä menee aina laakista sisään  :D
Läppäri aikakausi alkaa olla lopuillaan. (lopen kyllästynyt läppäreihin)
Fujitsu siemens E5925 EPA, Intel core 2 duo, 8 G ram, SSD, yms yms......

Ja linkki pääte ohjeisiin-------->http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=32091.msg282369#msg2823

Aliengrey

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 08.06.10 - klo:15.54 »
Vika voi myös olla itse iso tiedostossa. Onko md5sum tarkistettu

edit typo
« Viimeksi muokattu: 08.06.10 - klo:17.50 kirjoittanut Aliengrey »

Jallu59

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 08.06.10 - klo:16.12 »
Siis keskeytyykö asennus vai keskeytyykö live-levyn bootti ?

Jos bootti keskeytyy, paljon enemmän näkee, kun painaa aloitusvalikossa F6, sitten Esc ja editoi boottiriviltä pois sanat quiet ja splash. Jotkut DVD-romppuasemat generoivat jostain syystä paljon virheitä, niin ettei bootti valmistu koskaan. Virheilmoitukset tulevat laitteesta /dev/sr0. Itse en ole keksinyt tuohon vaivaan muuta lääkettä kuin aseman vaihto tai bootti tikulta, jos mahdollista. Levyjen uudelleenpoltto ei ole auttanut.

Viimeksi eilen törmäsin tuollaiseen kiukuttelevaan optiseen asemaan. Sain Lubuntun asennettua kuitenkin hyllystä löytyneellä vanhalla pyörittimellä. Hulluinta on, että asennuksen jälkeen noilla kiukuttelevilla pyörittimillä on saanut polteltua yleensä ihan kelvollisia levyjä.

Minulla ei ole kertaakaan iso-tiedosto ollut viallinen ja aihiokin vain pari kertaa.

Joku firmware-juttu varmaankin.

T:Jallu59

Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Aliengrey

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 08.06.10 - klo:17.52 »
Lainaus
Minulla ei ole kertaakaan iso-tiedosto ollut viallinen
Tarkemmin ajatellen ei minullakaan