Eli mulla on ubuntu 10.04 ja on nyt ollut jo vähän aikaa niin (muutama viikko), että työpöytä lataa kirjautumisen jälkeen tosi hitaasti. Muistaakseni en ole asentanut mitään uutta tai muuttanut mitään asetuksia, eikä ongelma mielestäni alkanut kun päivitin 10.04:ään.
Ennen kun kirjauduin ubuntuun, kirjautumismusiikki soi ja työpöytä oli jo valmis.
Nyt kun kirjaudun, kirjautumismusiikki soi, sitten kestää n. 15 sekunttia ennenkuin kuvakkeet tuleva työpöydälle, ja vielä 2-3 sekunttia että tehtäväpalkit tulevat näkyville.
Olen yrittänyt poistaa ohjelmia käynnistyksen yhteydessä käynnistyvien ohjelmien listasta, päivittää konetta ja ajanut tietokoneen siivouksen. Mikään niistä ei ole vaikuttanut millään tavalla.
Eräs ehdotti minulle chkdskn ajamista, mutta sitä ei ilmeisesti ole ubuntussa eikä sitä kuitenkaan kuulemma ikinä tarvitse.
Ainoa juttu jonka muistan, josta tämä ehkä alkoi, oli että ubuntu yritti tehdä routine drive checkkiä ja yritin skipata sen painamalla esciä, sitten vilisi hirveästi numeroita näytöllä ja sen jälkeen ubuntu aloitti drive checkin alusta ja jos vielä painoi esciä, sama toistui taas eli ei voinut päästä eteenpäin ellei antanut drive checkin mennä loppuun (ja siinä meni aika kauan).
Voinko antaa jotain erityisiä tietoja vielä, jotka voisivat olla avuksi?