Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
Jokos tästä guruplugista on enemmän kokemuksia?
Moi! Pystyisiköhän tästä guruplugista + NAS-serveristä mediatoistimella saamaan aikaan kahden huoneen Mythtv-systeemin siten, että guruplugissa ois frontend+backend. Tv-tallennukset ja kaikki muukin media olisi tuolla NAS-serverillä. NAS-serveri herätellään esim. wake-on-lan:lla Mythtv:n käynnistyksen yhteydessä. Guruplugilla toistetaan mediaa toisessa huoneessa ja NAS-serverin mediatoistimella toisessa huoneessa.
Mites tuollaiseen mahtaa onnistua esim debianin asennus(en ole vielä manuaaleja lukenut). Varmaan muistitikulle/kortille ja siitä eteenpäin? Esittelyteksteissä näyttäisi ainakin lukevan Linux kernel 2.6.32.
Jatketaan guruplug ja sheevaplug keskustelua tässä viestiketjussaKertokaapa jotain ideoita miten olette nähneet/kuulleet kyseisen laitteen käytöstä. Eli esim serverijuttuja yms. Mites tuollaiseen mahtaa onnistua esim debianin asennus(en ole vielä manuaaleja lukenut). Varmaan muistitikulle/kortille ja siitä eteenpäin? Esittelyteksteissä näyttäisi ainakin lukevan Linux kernel 2.6.32.
Lenny asennettuna SD-kortille ja siitä kortista image. Joten aika nopsaan saa palautettua, jos kortti "loppuu"..
Lainaus käyttäjältä: zepotus - 19.05.10 - klo:08.41Lenny asennettuna SD-kortille ja siitä kortista image. Joten aika nopsaan saa palautettua, jos kortti "loppuu"..Minkä verran toi lenny vie tilaa? Ts. minkä kokoinen kortti pitäisi hankkia, jos mediaserverissä pitäisi varsinaiset jaot ulkoisella usb-levyllä?
df -ThTied.järj. Tyyppi Koko Käyt Vapaa Käy% Liitospiste/dev/mmcblk0p2 ext2 1,6G 347M 1,1G 24% /tmpfs tmpfs 252M 0 252M 0% /lib/init/rwudev tmpfs 10M 528K 9,5M 6% /devtmpfs tmpfs 252M 0 252M 0% /dev/shm/dev/mmcblk0p1 ext2 118M 15M 97M 14% /boot
CPU[| 0.7%] Tasks: 18 total, 1 running Mem[||||| 12/503MB] Load average: 0.00 0.00 0.00 Swp[ 0/256MB] Uptime: 00:24:30
Itse ajattelin kotiin tehdä vähävirtaisen NASin. Sheevaplug ja siihen USB -> SATA muunnin + SSD kiintolevy.. Ei ehkä niinkään media käyttöön (SSDn koko/hinta), mutta local repositoriksi tuon vois vääntää ja backup asemaksi.
Itse ostaisin sellaisen ssd-aseman, jossa on usb jo valmiiksi integroituna.Muutamissa on (Itse omistan sellaisen).Edit - Siis jos kaipaisin nopeaa usb-kiintaria.
Lainaus käyttäjältä: peran - 20.05.10 - klo:12.32Itse ostaisin sellaisen ssd-aseman, jossa on usb jo valmiiksi integroituna.Muutamissa on (Itse omistan sellaisen).Edit - Siis jos kaipaisin nopeaa usb-kiintaria.Taitaa usb vain rajoittaa paljon, joten SSD:n varsinainen hyöty on melko vähäistä tuossa. Toki hakuajat ovat paremmat, mutta siirtonopeudessa ei juuri eroa.