Kirjoittaja Aihe: Ubuntun poisto  (Luettu 9139 kertaa)

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Re: Ubuntun poisto
« Vastaus #20 : 26.05.06 - klo:18.06 »

Kuulemma ainakin Ubuntun live-CD:ltä löytyy tuo fdisk. Tai Knoppixilta (hyödyllinen muuhunkin).

Smuliii

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Re: Ubuntun poisto
« Vastaus #21 : 26.05.06 - klo:22.39 »
Eipä löytynyt mun Ubuntu levyiltä tuota fdiskiä. Knoppixia taas ei ole niin en voi kokeilla.

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Re: Ubuntun poisto
« Vastaus #22 : 27.05.06 - klo:01.47 »

Sun Ubuntu-levyltä... Oliko se Ubuntun asennuslevy vai Ubuntu-liveCD? Kehoitan tutustumaan koneen käynnistämisjärjestykseen ja osiointiin vaikka Googlen avulla.

Smuliii

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Re: Ubuntun poisto
« Vastaus #23 : 27.05.06 - klo:09.50 »
Ensin kokeilin liveä, kun ei mitään erikoista niin asennuslevyä sen jälkeen.

Smuliii

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Re: Ubuntun poisto
« Vastaus #24 : 27.05.06 - klo:19.40 »
Sori tuplapostaus, mutta muuten ette välttämättä huomaa. :P

Niin, sain kuin sainkin sen käyttöjärjestelmän poistettua, kun koneen käynnistää se latautuu ja sanoo "Käyttöjärjestelmä puuttuu." Pistän levyn sisään, kysyy käynnistänkö kovalevyltä ja cd-asemasta ja tietysti pistän asemasta. Sitten valitsen, että aukaisee asennus cd:n ja "alkaa asentamaan." Vähän ajan päästä sanoo, että on virhe luettaessa cd:ltä. Näin käy aina, missä vika?

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Ubuntun poisto
« Vastaus #25 : 27.05.06 - klo:21.17 »
Polta uusi Ubunun image. Levyssä saattaa olla jotain vikaa.
alias vililikku

AJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Re: Ubuntun poisto
« Vastaus #26 : 28.05.06 - klo:15.47 »
Mulla on samanlainen ongelma, mutta koneesta ei löydy korppuasemaa...

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Ubuntun poisto
« Vastaus #27 : 28.05.06 - klo:15.57 »
Mulla on samanlainen ongelma, mutta koneesta ei löydy korppuasemaa...
Miksi haluat poistaa Ubuntun? Asennatko Windowsin tilalle? Jos teet niin, Windowsin omalla asennuslevyllä on osiointiohjelma jolla voit poistaa Ubuntun Windowsin tieltä.
alias vililikku

AJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Re: Ubuntun poisto
« Vastaus #28 : 28.05.06 - klo:16.04 »
Mulla on samanlainen ongelma, mutta koneesta ei löydy korppuasemaa...
Miksi haluat poistaa Ubuntun? Asennatko Windowsin tilalle? Jos teet niin, Windowsin omalla asennuslevyllä on osiointiohjelma jolla voit poistaa Ubuntun Windowsin tieltä.

Windows on jo koneella. Totesin vain, että Ubuntu ei ole oikea käyttöjärjestelmä minulle.

Smuliii

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Re: Ubuntun poisto
« Vastaus #29 : 28.05.06 - klo:19.39 »
Nyt taisi asennus mennä vähän pieleen. Näyttöön tulee teksti invalid partition table. Taas tarvittaisiin apua tähän.
EDIT: En tarkoita miten voin korjata tämän, ainoastaan mitä em. teksti meinaa?
« Viimeksi muokattu: 28.05.06 - klo:21.01 kirjoittanut Smuliii »

lettas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Re: Ubuntun poisto
« Vastaus #30 : 30.05.06 - klo:02.30 »
Tarkoittaa sitä ettei osiointi ole onnistunut. Kun asennat xp:n, elä tee pikaosiointia vaan täysi.

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Re: Ubuntun poisto
« Vastaus #31 : 30.05.06 - klo:09.40 »
Olen ajatellut poistavani Ubuntu 5.04 version koneestani mutta kysymys kuuluukin miten?

Katsoin asennuslevyltä mutta en huomannut miten sen avulla voisi poistaa. Olisiko kenelläkään ratkaisua, kiitos.

Minä en saanut poistettua Ubuntua XP levyn osiointi työkalulla. Sanoi vain, että ei ole Windows osio, ei voi poistaa.  En myöskään omista leykeasemaa, koska käytän kannettavaa. Siispä tein näin...

1. Ubuntun asennus CD sisään ja asennus käyntiin.
2. Kun asennus tulee levyn osiointi vaiheeseen, poista kaikki (haluamasi) levyosiot.
3. Tallenna tekemäsi muutokset levylle (Osiointi ohjelman muutokset tulevat voimaan vasta kun tallentaa asetukset)
4. Keskeytä asennus painamalla Esc-nappia niin, että pääset valikkoon, josta alas asti selaamalla voit keskeyttää Ubuntu asennuksen.

Sitten löin vain XP levyn sisään ja asensin Tämän Microsoftin pirullisen järjestelmän. (Nykyään käytän tosin XP:tä ja Ubuntua samalla koneella. Täytyy myöntää, että alan kiintyä Ubuntuun)

« Viimeksi muokattu: 30.05.06 - klo:09.44 kirjoittanut Tonde »
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!