Kirjoittaja Aihe: Kaffeine ja Astra 19.2E satelliitin kanavien skannaus  (Luettu 2948 kertaa)

jounionni

• Käyttäjä
    • Profiili
Oletteko nähneet ohjeita tai osaatteko neuvoa ratkaistavaksi seuraavanlaisen ongelman :
Kaffeinessa (tämä uusin versio tässä Ubuntussa kuin myös muilla linux-distribuutioilla viime syksystä lahtien), Astra 19.2E-satelliitin skannauksessa skanneri aloittaa skannauksen (signaali on 100 % ja SNR 70 %) mutta lopettaa jo 1-2 sekunnin kuluttua. PCLinuxOS.ssa yritystä kesti n. 10 sekuntia mutta siinäkään ei tullut vielä yhtään kanavaa esiin. Ongelma on outo koska Kaffeine toimii niin kuin pitääkin Hotbird 13 satelliitista (skannaa asianmukaisesti ja kanavat näkyvät, samoin Suomen maanpäälliset kanavat ja niiden skanneri toimii.

Eläkeläisvanhuksella on neuvot vähissä. Olen kytännyt tuohon ongelmaan ratkaisua jo viime vuoden lopulta asti. Kaffeine 0.86 ja 0.87 versiossakin sama ongelma viime syksystä lähtien. Jossain vaiheessa kadotin niiden kanavalistaukset joten niitäkään ei ole käytettävissäni.

Apua!

shelby

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Kaffeine ja Astra 19.2E satelliitin kanavien skannaus
« Vastaus #1 : 23.05.10 - klo:09.41 »
Oletko ruksannut "kanavapaketti" televizioonin asetuksissa, eli kanavahaussa???

Kaffeine ==> TV ==> kanavat............ja sitten hakuun. Ainakin lautasella / antennilla.

e. niin siinä pitää hakea satelliitti ja antennille lähin lähetysasema. Ne on siel listassa, kun menet sinne

e2. höh, tulipa luettua huonosti. Siulla hakee kyllä, onko paketti "libxine1-ffmpeg" asennettu?
« Viimeksi muokattu: 23.05.10 - klo:09.49 kirjoittanut shelby »
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

redu

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Kaffeine ja Astra 19.2E satelliitin kanavien skannaus
« Vastaus #2 : 23.05.10 - klo:18.08 »
Oletteko nähneet ohjeita tai osaatteko neuvoa ratkaistavaksi seuraavanlaisen ongelman :
Kaffeinessa (tämä uusin versio tässä Ubuntussa kuin myös muilla linux-distribuutioilla viime syksystä lahtien), Astra 19.2E-satelliitin skannauksessa skanneri aloittaa skannauksen (signaali on 100 % ja SNR 70 %) mutta lopettaa jo 1-2 sekunnin kuluttua. PCLinuxOS.ssa yritystä kesti n. 10 sekuntia mutta siinäkään ei tullut vielä yhtään kanavaa esiin. Ongelma on outo koska Kaffeine toimii niin kuin pitääkin Hotbird 13 satelliitista (skannaa asianmukaisesti ja kanavat näkyvät, samoin Suomen maanpäälliset kanavat ja niiden skanneri toimii.

Eläkeläisvanhuksella on neuvot vähissä. Olen kytännyt tuohon ongelmaan ratkaisua jo viime vuoden lopulta asti. Kaffeine 0.86 ja 0.87 versiossakin sama ongelma viime syksystä lähtien. Jossain vaiheessa kadotin niiden kanavalistaukset joten niitäkään ei ole käytettävissäni.

Apua!

Jounionni,
olen vain pikaisesti testannut Kaffeine1:stä, ja siirtynyt kiireesti takaisin 0.8.8-versioon.
Mutta
1.
Kyllä Kaffeine1 ja 0.8.8 molemmat skannasivat 19.2e:n ja 13e:n. Kävin kyllä kääntämässä lätyn Winku-partition puolella, koska Kaffeine ei osaa tehdä sitä minun vastaanotinkortillani. Tarkemmin sanoen: Kaffeine kyllä kääntää, mutta väärään suuntaan. Asetuksissani on siis "no rotor". Diseq-kytkimen toimintaa en ole testannut, kun mulla ei sellaista ole.
2.
Skannaa kanavat ennenkuin klikkaat sitä DVB-laatikkoa (mikä sen nimi nyt olikaan?). Oireesi viittaavat siihen, että skannaus käy läpi vain yhden taajuuden, jolla ei satu olemaan mitään?
3.
Oletko ennakkoon suunnannut antennin 19.2e:lle? Jos et, niin huomaa, että Kaffeine ei kaikilla vastaanottimilla osaa kääntää oikein.

redu
Ubuntua 98%, Winkua 2%