Hei!
Eilen illalla tuossa asentelin ubuntun 9.10 ensimmäistä kertaa ja asennus sujui muuten ongelmitta mutta homepna nettikortin asentaminen ei sujunut. Olin netistä etukäteen katsonut paljon eri asennusohjeita (moduulien muokkausta eth0 homepna=1 yms) ja jokaisen ohjeen mukaan tein mutta millään ei yhteys lähtenyt pelaamaan. Tein huomion että kun koneen käynnistää kortissa palaa vihreä valo kunnes ubuntu tulee näyttöön (eli ubuntu käynnistyy) jolloin valo sammuu eikä tule takaisin. Eli voisin kuvitella että jossain kohtaa jokin blokkaa nettikortin käytön. pppoeconf komentoa kokeilin myös, kortti löytyy mutta koska yhteyttä ei saa muodostettua ei se myöskään ajureita ladannut. Ajuritkin löytyy periaatteessa jo ulkoiselta kovalevyltä mutten tiedä saisiko niitä manuaalisesti ajettua. Olisiko kellään tietämystä asiasta koska itsehän aloittelijana olen hieman hukassa.
Toinen ongelma oli kun aamulla käynnistin koneen yön jälkeen (kone oli ollut kiinni, kokonaan virrat pois eli ei sähköä ollenkaan) niin konehan ei normaalisti käynnistynyt. Olin jotain ulkoasu-asetuksia kokeillut ja kirjautumisen laittanut automaattiseksi mutta kun kone normaalisti käynnistyi ja kirjautui niin sen jälkeen näyttö pimeni ja tuli muutamia toimimattomuusviestejä, taisi olla jotain ICEconsole ja Nautilus toimimattomuutta, jolloin kun kone lopulta käynnistyi niin paikalle tuli vain taustakuva. Kone myös heitti kielimuutoslatauksia kehiin jolloin nettikortti yllättäen toimikin ja ne latasi joten ilmeisesti tämä "failure" kiersi nettikortin blokkauksen ja antoi sen toimia. Mutta nyt kone ei siis toimi, asennan iltapäivällä uudestaan ja kokeilen taas uudestaan.
Toivoisin apua osaavilta.
Jos selitykseni on hepreaa niin kyselkää vain tärkeitä seikkoja niin pyrin selittämään paremmin.
Kiitos ja anteeksi.