Aina löytyy uusia käyttäjiä, ketkä eivät tykkää vanilja-Ubuntusta
. Eihän siinä mitään, kun itse en tykkää koko Ubuntusta muutenkaan (kun itseltä siis löytyy Arch), mutta kyllähän nuo aiemmat kommentit olisi hyvä lukea, jotta saisit lisätietoa "ongelmistasi", mikäli se vain kiinnostaa. Joku rolling release kyllä vaikuttaisi olevan sopiva ratkaisu sinulle. Siinä tapauksessa PCLOS on erinomainen vaihtoehto.
Omassa Archissani on gnome, KDE:ta en vain kestä, vaikka useasti olen kokeillut.
Itse en pahemmin työpöytäympäristöistä perusta, kun niiden mukana tulee niin _hirveästi_ kaikkea turhaa kamaa, mitä kukaan ei tarvitse. Itsellä käytössä xmonad/feh/conky ja buuttiaika 7 sekuntia =). Kdemod 3.5:llä 10s kun taas 4.3:lla 19s
(Kdemod oikeasti ainoa työpöytäympäristö, josta pidän. Kai se johtuu vain siitä, että sen saa vain Archille ja Chakralle).
Niin, Arch linux on paras.
You got that the goddamn truth =). Se on paras yksinomaan sen takia, että siitä saa tehtyä sellaisen (juuri sellaisen kuin haluaa). Kaikki muu archissa onkin jo ns. 'parasta' (pacman, vaniljapaketit, yms.). Kerneli ei tietenkään ole ns. stock-kernel, sillä tämä edellyttää käyttäjän itse tietävän, mitä laitteistoa ja moduuleja hän koneellaan tarvitsee. Jos käyttäjältä nämä edellytykset löytyvät, kannattaa tosissaan kasata oma kerneli, kun siinä samalla lähtee moduulien lataus ja initramfs, mikä nopeuttaa käynnistystä keskimäärin ehkä noin 19s ( lisäksi siinä saa samalla säädettyä kaikkia jänskiä amd/intel-optimointeja, jne.
).
Ubuntun ratkaisu peruskäyttäjille on upstart/sreadahead ja nyt piakkoin ureadahead (über-readahead) (lucid), mutta sehän tietenkin ns. 'rajaa' buuttia aika paljon, sillä sekin vaatii tietynlaiset asetukset, jolloin tällaisilla archittajilla ei ole säätövaraa (missä onkin arch <-> ubuntu -ero).