moro
olen yrittäny ettiä googlella ja tämän foorumin haulla apua tähän ongelmaan mutta se on hankalaa kun en tiedä mistä oikein on kysymys.
mun yläpaneeli on on yhtä sotkua. en muista miten se alkoi. päällä oli muistaakseni vlc, google ja amsn. tässä screenshotti:
http://img694.imageshack.us/img694/580/screenshot1kn.pngolen käynnistäny koneen uudelleen. se teki vain enemmän sotkua. olen vaihtanu resoluutioa, vaihtanu työpöydän taustaa, piilottanu ja laittanu paneelin takaisin päälle, siirtäny paneelia(se näkyy oikein vasemmassa ja oikeassa laidassa, alhaalla samaa sotkua), olen vaihdellu teemaa ja sen semmoista. en ole linux-äijä. laitoin linuxin vain koska kone alkaa olla jo vanha ja aattelin että resurssit vapautuu koneen käyttöön virustutkan käytöstä kun asennan ubuntun. kone on hp pavilion zv5471ea ja siinä on nvidian näytönohjain.
kun laitan hiiren esim kellon päälle se näkyy oikein. otan hiiren pois ja se on sitä samaa.. no sotkua.
käytössä on ubuntu 9.10 ja kaikki vakiopäivitykset on päällä ja asennettu. en ole koskenu päivitysasennuksiin. olen asentanu kaikki sitä mukaa kun kone niitä hakee.
mikä mättää?
kiitos
[ylläpito on poistanut liitteen]