Kirjoittaja Aihe: Apache : Mahdolliset asiakas piikit, kuinka järjestelen mod_cband moduulilla ??  (Luettu 1513 kertaa)

HannuTapio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1264
  • OpenJDK + JavaScript testailuu ja säätelyy.
    • Profiili
    • Hannun netti internet sotaisa aihe lautapelejä.
Hei!

Minulla on tarkoitus peliserveri rakentaa 12m/3m linjalle, ajattelin että laittaisin 150k lähtevää linjaa
siirtämään peli koodia sekä grafiikkaa Apache2 kautta ja sitten 150k siirtämään itse UDP peli paketteja.

Ajattelin seuraavaa -> Hypoottinen tilanne jossa serverissä on 65 asiakasta kerrallaansa.

Hurauttelenko mahdollisimman nopeasti siirrot vaiko laitanko kaikille asiakkaille joitakin peli kiloja siirtymään ??
Kumpi on serverin toiminnan ja mahdollisten häiritsijöitten takia parempi ratkaisu ??

Tämä 150k on aika vähän, mutta yksi pelini on vain noin 25k, eli 6 peliä lataa sekuntti, tämä on vielä tosi vähän,
mutta, kun ajattelen tuntia jossa on sekuntteja 3600 niin 3600 * 6 = 21600 peliä tunnissa voi ladata,
ei minulle noin paljoa asiakkaita tule.

----

Lisänä en itse tunne Apache moduuleita oikeastaan kun tämän cband moduulin,
jos koet että jokin moduuli olisi vielä välttämätön taikka parannus serverini toimimiseen, niin kiitos kun informoit !

Myöskin joskus kuukausia sitten silmiini osui nettiä selatessa, maininta jostain garbagesta Apache2 kanssa, eli,
tilanteista kun Apache2 muistiin jää siirtovuoroja kun asiakas jollain ei normaalilla tavalla katkaisee siirrot,
kuinka tälläinen garbage siivotaan ?? Olikos tähän jokin moduulin asennus ??

//----

Kiitos,,
« Viimeksi muokattu: 02.12.09 - klo:18.03 kirjoittanut JariTapio »
Suomalainen Linux netti lautapelejä indie .. ( Gimp, Inkscape, Netbeans, Audacity ) ..
Blogi - [ https://lautapelimestari.com ]
Pelisivut - [ https://lautapelisivusto.com | https://hannunsankarit.com | https://lautapelikenraalit.com ]
--