Olen yrittänyt asentaa 64-bittistä Ubuntua mutta erinäisten vaiheiden jälkeen olen päässyt sinne asti missä asennusohjelma alkaa lukemaan tiedostoja CD:ltä. Asennus etenee vain muutaman sekunnin ja sen jälkeen asennus tilttaa ja näkyy seuraava virhe:
[431.038276] <0> KERNEL PANIC - NOT SYNCING : AIEE, KILLING INTERRUPT HANDLER
Olen ladannut ISO-tiedoston kertaalleen uudelleen ja polttanut sen uudelleen mutta ei mitään vaikutusta. Ulkomaan palstoja lukemalla olen saanut kuvan että kyseessä olisi kuitenkin ohjelmabugi. Siellä käskettiin päivittää Kernel, mutta kun olen tällainen täydellinen Linux-noviisi niin sitten meni sormi suuhun.
Kone on HP-Pavilion AMD Athlon 64, 1Giga Rammia, 2kpl SATA kovalevyjä, ide DVD-rom ja CD/DVD-writer ym.
Siis siellä ulkomaan palstalla käskettiin päivittää alkuperäiset tiedostot näihin:
linux-headers-2.6.15-13_2.6.15-13.19_amd64.deb
linux-headers-2.6.15-13-amd64-generic_2.6.15-13.19_amd64.deb
linux-image-2.6.15-13-amd64-generic_2.6.15-13.19_amd64.deb
Tuo alkuperäinen asennuslevy on nyt kovalevyllä tiedostomuodossa ja sieltä pool/main/l/...löytyvät ne alkuperäiset vastaavat jotka ovat versioltaan 2.6.12.
Jos nyt sitten korvaan ne alkuperäiset noilla uusilla niin mitä muuta täytyy tehdä että saan ne käyttöön? Vai onnistuuko se ylensäkkään näin?
Toinen kysymys sitten että olenko aivan väärillä jäljillä? Mikä muu tuon kernel paniikin voisi aiheuttaa?